سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: مهم این نیست که قانون متعهدین به کشور لغو می‌شود یا خیر بلکه نکته این است اگر این قانون لغو شود موجودیت دانشگاه فرهنگیان آسیب نبیند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به زودی اطلاعیه‌ای توسط دانشگاه فرهنگیان در خصوص لغو قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش اعلام خواهد شد که بنده موضوع خود را رسما در آن اطلاعیه اعلام می‌کنم اظهار کرد: لغو قانون متعهدین به خدمت از طریق مجلس شورای اسلامی رسیدگی و تصمیم گرفته خواهد شد و حتی در شرایط احتمال لغو این قانون موجودیت دانشگاه فرهنگیان نباید‌ آسیب ببیند و دانشگاه فرهنگیان با قوت به ماموریت حاکمیت خود که تربیت معلم است ادامه دهد.

وی افزود: اما باید طراحی کنیم در شرایط احتمالی پس از لغو قانون متعهدین به خدمت دانشگاه فرهنگیان چگونه ادامه کار دهیم و نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان موجودیتش نباید با قانون متعهدین به خدمت پیوند زده شود گفت: اظهار نظر  افراد ومعاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری که در این زمینه نامه ای ارسال کرده بیشتر جنبه اقتصادی دارد  اما به هر حال در این زمینه اظهار نظر توسط موافقان و مخالفان صورت گرفته که مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مهر محمدی ادامه داد: نکته مهم این نیست که قانون متعهدین به خدمت لغو می‌شود یا خیر بلکه نکته مهم این است اگر این قانون لغو شود موجودیت دانشگاه فرهنگیان آسیب نبیند.

وی در پاسخ به این سوال که برای حمایت از دانشگاه فرهنگیان تا کنون چه تلاش‌هایی انجام داده‌اید گفت: قانون متعهدین به خدمت آثار مثبت و منفی دارد و ما پیشنهاد کرده‌بودیم به شکلی این قانون را داشته باشیم، در حالی که به دلیل تضمین شغلی ایجاب می‌کند رخوت و آسیب انگیزشی برای خوب تحصیل کردن در دانشجو معلمان ایجاد نشود، بنابراین اگر بتوان از آثار منفی این قانون پیشگیری کرد جواب آن مشکلی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار