رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با بیان اینکه گلیم‌های روستای اوچ‌تپه در سطح استان و کشور مشهور است گفت : اما متاسفانه هنوز نتوانستیم بازار فروش برای گلیم این منطقه در شهرستان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛به نقل از روابط عمومی ؛رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ایجرود گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 50 گلیم‌باف فعال در روستای اوچ‌تپه وجود دارد هنوز نتوانستیم بازار فروش برای گلیم آن‌ها در شهرستان ایجاد کنیم.

عبدی‌کیا افزود: صنایع‌دستی شهرستان ایجرود از سال 84 وارد کارشده است که اولین فعالیت این بخش مربوط به برگزاری کلاسهای آموزشی صنایع‌دستی در سطح شهرستان است که در حال حاضر در هفت روستا و دو شهر حلب و زرینآباد این کلاسها در حال برگزاری است.

وی ادامه داد :تاکنون 491 مجوز صنایع‌دستی در این شهرستان صادرشده است که 224 مورد از آن به گلیمبافی مربوط می‌شود و کمترین آن مربوط گیوه‌بافی و مصنوعات چرمی است.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ایجرود تصریح کرد: گلیم‌های اوچ‌تپه در سطح استان و کشور مشهور است، به همین خاطر سعی کردند کیفیت را در این زمینه بالا برده‌اند، ولی این انتظار می‌رود که در این بخش سرمایهگذاری شود تا بتوانند برای گلیم  این روستا  برند بگیرند، به همین جهت مسوولین باید تمهیدات ویژهای در این راستا داشته باشند.

این مسوول خاطر نشان کرد : انتظار میرود که بتوان کلاسهای آموزشی را در مرکز زرینآباد ترویج دهیم، زیرا معمولاً افراد در روستاها در نمایشگاه‏هایی که در سطح استان و کشور برگزار می‌شود شرکت نمیکنند و ما محصول را تحویل گرفته و در نمایشگاه در معرض نمایش قرار میدهیم که این چندان به نفع صنایع‌دستی شهرستان نیست.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اوج ، هنر ، گلیم بافی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.