آمریکا در تلاش است افزون بر افزایش تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی، دیگر کشورها را نیز در این مسیر با خود همراه کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ آمریکا با وارد کردن اتهام حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز، تحریم های تازه تری را علیه کره شمالی اعمال می کند. رئیس جمهور آمریکا این قانون را در حالی که در تعطیلات خود در هاوایی به سر می برد، امضا کرده است. 
جیمی کاستا خبرنگار سی ان ان در هانالولو گفت : نشانه های موجود حاکی است که دولت اوباما همچنان بر ادعای خود مبنی بر اینکه کره شمالی در پس حملات سایبری به سونی پیکچرز دست دارد، ثابت قدم است. رئیس جمهور آمریکا در حالی تعطیلات سالیانه خود را در هاوایی به پایان می رساند که دولت آمریکا می خواهد این مساله را روشن کند که در صورت ادامه چنین رفتارهایی از سوی کره شمالی، اقدام متقابل آمریکا نیز ادامه خواهد داشت. 
وی ادامه داد کاخ سفید تحریم های جدید علیه کره شمالی را گسترده و قدرتمند توصیف کرده است؛ این واکنش اولیه آمریکا به آنچه که حمله سایبری خوانده شده است، به شمار می آید. به گفته یکی از مقامات ارشد کاخ سفید، این تحریم ها همه مقامات ارشد کره شمالی، مقامات ارتش و از جمله مقامات سایه وار عملیات سایبری این کشور را در بر می گیرند. 
خبرنگار سی ان ان گفت : این تحریم ها، هرگونه داد و ستد نهادهای آمریکا با RGB ؛ سازمان اطلاعات کره شمالی، کومت، تامین کننده تسلیحاتی و مرکز توسعه و تحقیقات دفاعی را منع می کند. جان بینر، رئیس کنگره در نامه ای اعلام کرده است اوباما تحریم هایی را خواستار شده است هم اکنون نیز به جا هستند و مردم کره شمالی را هدف نمی گیرد بلکه دولت و فعالیت های آن را که آمریکا و دیگر کشورهای را تهدید می کند، هدف گرفته است. اوباما پیش از عزیمت به تعطیلات سالیانه خود، کره شمالی را مسئول حمله سایبری خوانده بود.
اوباما در آن زمان گفته بود آنان خسارت های زیادی را به بار آورده اند و ما نیز واکنش نشان می دهیم؛ واکنش ها متناسب و بر اساس زمان وشیوه ای خواهد بود که خود برمی گزینیم.
اوباما همچنین در مصاحبه با سی ان ان این اقدام کره شمالی را نوعی خرابکاری سایبری خوانده و گفته است آمریکا در سالهای آتی با آن مقابله خواهد کرد. 
اوباما گفت : ما در دنیای جدید، در فضایی هستیم که موارد بسیاری دیجیتالی می شوند و عوامل دولتی و غیر دولتی می توانند در زندگی ما اخلال ایجاد کنند. ما می بایست در مقابله با آنان، اقدامات حفاظتی بهتری انجام دهیم و به شکلی رفتار و با این جرایم به شکلی که با جرائم در داخل کشور برخورد می کنیم، برخورد کنیم. 
کاستا گفت : کاخ سفید تلاش کرد اینگونه نشان بدهد که آمریکا در پس زمین گیر شدن اینترنت کره شمالی که چند روزی بعد از اظهارات اوباما صورت گرفت، نبود. 
جاش ارنست در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم ها، بخش اول واکنش ما خواهند بود. از دیگر سو، یک مقام دیگر دولت آمریکا گام فراتر گذاشت و گفت آمریکا این احتمال را بعید نمی داند که دولت کره شمالی، خود خواسته دست به چنین کاری (زمین گیری کردن شبکه اینترنت داخلی) زده باشد.
خبرنگار سی ان ان گفت : اینکه تحریم های اقتصادی جدید تا چه میزان روی کره شمالی تاثیر داشته باشد، با توجه به اینکه این کشور هم اکنون نیز بسیار منزوی است، روشن نیست. یکی از مقامات نیز خواست به اقدام کره شمالی، واکنشی مانند آنچه که در برابر اقدام روسیه در برابر اوکراین صورت گرفته است صورت بگیرد. همانطور که ائتلافی از کشورهای مختلف برای فشار آوردن به مسکو برای تغییر رفتارش صورت گرفت، در حال حاضر نیز با دیگر کشورها در خصوص کره شمالی همکاری می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار