نماینده واشنگتن در سازمان ملل گفت که آمریکا با چین بر سر اقدامات جدید سازمان ملل علیه کره شمالی در ارتباط با چهارمین آزمایش هسته ای آن کشور، به توافق نرسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز،" سامانتا پاور" نماینده واشنگتن در سازمان ملل،اعلام کرد که آمریکا با چین بر سر اقدامات جدید سازمان ملل علیه کره شمالی در ارتباط با چهارمین آزمایش هسته ای آن کشور، به توافق نرسیده است.

وی که همراه هیاتی از شورای امنیت سازمان ملل پس از بازدید از کشور بروندی به پایتخت اتیوپی رفته است ، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا و چین به توافق در زمینه اقدامات تنبیهی سازمان ملل علیه کره شمالی رسیده‌اند ، پاسخ منفی داد اما توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

کره شمالی روز ششم ژانویه (16 دی) اعلام کرد که بطور موفقیت آمیز یک بمب نیرومند هسته ای را آزمایش کرده است.

کارشناسان هسته ای می گویند که کره شمالی احتمالا از این آزمایش اطلاعات فنی و دانش عملی هسته ای به دست آورده است. کارشناسان در عین حال ادعای کره شمالی مبنی بر آزمایش بمب هیدروژنی را رد می‌کنند.

15 عضو شورای امنیت سازمان ملل در آن زمان اعلام کردند که فورا کار روی اقدامات تنبیهی جدید علیه پیونگ یانگ را آغاز می کند. از آن زمان ، دیپلمات‌ها گفته اند که واشنگتن و پکن ضمن رایزنی با انگلیس ، فرانسه ، ژاپن ، کره جنوبی و روسیه ، در حال آماده سازی پیش نویس قطعنامه ای در این زمینه هستند.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار