امروز و فردا در اکثر مناطق کشور بویژه برای استان‌های تهران (تا ۱۵ متر بر ثانیه)، البرز، مرکزی، قم و جنوب سمنان افزایش وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود؛ بعلاوه بارش‌ها در نیمه غربی، شرقی و شمالی کشور تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "یکشنبه 14 دی ماه 93" با تاثیر سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بتدریج نواحی مرکزی، دامنه های البرز و تا اواخر وقت در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و فردا در برخی نقاط جنوب غرب، مرکز و شمال شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش، امروز بارش پراکنده در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، قم، ارتفاعات غرب اصفهان و بارش متناوب باران و برف در استان های لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و شمال خوزستان و همراه با رعد و برق در خوزستان و ایلام پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است، امروز و فردا در اکثر مناطق کشور بویژه برای استان های تهران، البرز، مرکزی، قم و جنوب سمنان افزایش وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق سرعت باد تا 15 متر بر ثانیه نیز خواهد رسید.

قابل ذکر است، در اواخر وقت فردا و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان های اردبیل و گیلان و افزایش دما در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون ارومیه و اردبیل با کمینه دمایی 5- درجه و سنندج و زنجان با کمینه دمایی 2- درجه و شیراز، قزوین و شهرکرد با کمینه دمای 1- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 25 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری گاهی وزش باد در بعدازظهر ابری و فردا، کمی ابری گاهی وزش باد و روز سه شنبه، نیمه ابری در پاره ای نقاط غبار صبحگاهی و شهر تهران امروز، ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 13 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 5 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 10 درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار