ضرغام گفت: میزان بودجه امسال 14 میلیارد تومان است که در سال آینده 16 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های این صندوق برگزار شد طی سخنرانی گفت: تغییر نام این صندوق به بنیاد علم کشور پیشنهاد شده و در شورای انقلاب نام  این صندوق به بنیاد ملی علم ایران در حال بررسی جهت تغییر است.

وی در ادامه به وضعیت پژوهش و فناوری در کشور ایران نسبت به سایر کشورها اشاره کرد و افزود: در کشور آمریکا 60 تا 70 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی از 10 دانشگاه مهم آمریکا شناسنامه آمریکایی ندارند و این در حالی است که در 1350 سال قبل در ایران دانشمندان یونایی و هندی در کنار دانشمندان ایرانی مشغول فعالیت بودند.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران از پژوهشگران ایرانی حمایت می‌کند اظهار داشت: 32 هزار پژوهشگر در ارتباط با صندوق فعال هستند و امیدواریم سایر پژوهشگران نیز شناسایی شوند.

ضرغام به بودجه صندوق اشاره کرد و گفت: بودجه ما دولتی است و باید به منابع اعتباری، تنوع بخشی در زمینه بودجه ارائه شود و در این راستا قراردادهایی با سازمان‌های دولتی از جمله وزارت بهداشت، منعقد شده است.

وی تصریح کرد: از سوی سازمان 38 اختراع در خارج از کشور حمایت شده است که 8 اختراع به مرحله فروش، 54 اختراع پرسه ثبت را طی کرده و 50 درصد نیز هزینه ثبت آن از سوی صندوق پرداخت شده است البته بودجه امسال صندوق 14میلیارد تومان است که سال آینده 16درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.