دکتر فلاحیان از راه اندازی کلینیک یائسگی (منوپوز) در بیمارستان آیت الله طالقانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر فلاحیان متخصص زنان و زایمان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از دلایل راه اندازی کلینیک یائسگی (منوپوز)  اهمیت نگرش سلامت محور و توجه به بانوان میانسال و پیشگیری از بیماریهای سنین یائسگی است. 

وی افزود: ضرورت ایجاد یک کلینیک برای ارائه مشاوره به بانوان در سنین یائسگی و انجام اقدامات لازم در سطوح پیشگیری و درمان بیماری‌های این دوران احساس می‌شد از این رو این کلینیک در واحد کلینیک‌های زنان بیمارستان طالقانی راه اندازی شد. 

فلاحیان افزود: کلینیک مذکور به مشکلات کوتاه مدت یائسگی مانند گر گرفتگی، بدخوابی، افسردگی و مشکلات هورمونی می‌پردازد. همچنین توجه به مشکلات تاخیری یائسگی و میانسالی مانند پوکی استخوان، مشکلات ادراری و داخلی (قلبی و عروقی)، تشخیص زود رس و غربالگری سرطان‌ها از سایر اقدامات درمانی این کلینیک است. 

فلاحیان با بیان این مطلب که کلینیک یائسگی از پتانسیل و مشاوره با بخشهای دیگر برای ارتقای سلامت بانوان می‌انسال برخوردار استتاکید کرد:  هماهنگی‌های لازم برای ورزش‌های دوره می‌انسالی، آزمایش تراکم استخوان و درمان پوکی استخوان و..... تمهیداتی است که در این کلینیک پیش بینی و انجام شده است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار