معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت : بیشترین میزان درآمدهای مالیاتی دولت از استان تهران تأمین می شود و کمترین این درآمد ها در خود استان هزینه می گردد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که با حضور وزیر بهداشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد بیان داشت: اعتبارات استان ها از جمله استان تهران از سقف 47 هزار میلیارد تومانی بودجه کشور، تنها 5 هزار و 600 میلیارد تومان می باشد یعنی 85 درصد این اعتبارات در اختیار پروژه های ملی و تنها 15 درصد در اختیار اعتبارات استانی قرار دارد .
 
وی افزود : از میزان اعتبارات استانی ، 230 میلیارد تومان سهم استان تهران می باشد که این رقم 65/3 درصد از محل بوجه عمرانی استانی است در صورتی که درآمد وصولی کشور از استان تهران از محل مالیات 51 درصد در آمد کل کشور می باشد.
 
وی اظهار داشت : سهم استان تهران در تأمین درآمدهای کشور در سال جاری 27 هزار میلیارد تومان است و برای سال آینده این رقم به 32 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که این رقم نشان می دهد بیشترین منابع درآمد دولت را استان تهران باید تأمین کند ولی میزان برخورداری مناطق مختلف استان تهران از جمله شهرهایی نظیر ورامین تنها 7 تا 8 درصد این درآمد می باشد.
 
ترکی گفت : اگر منابعی که در اختیار مجموعه استان ها قرار می گیرد به نسبت سرانه جمعیت باشد نباید این مشکلات در شهرستان های استان تهران وجود داشته باشد و باعث شود به دلیل محدودیت ها برای راه اندازی اورژانس بیمارستان ورامین با نهایت تلاش 350 میلیون تومان پرداخت نمائیم.
 
وی تصریح کرد: برای احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح ورامین با 200 تختخواب در بودجه سال 94 هیچ ردیفی اختصاص نیافته است ولی تلاش می کنیم در بخش های درمان و بهداشت و احداث مراکز درمانی و روستایی 50 درصد از هزینه ها را از سوی استانداری تهران تأمین نمائیم .


انتهای پیام/
برچسب ها: درآمد ، اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار