به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مطابق آمار و اطلاعات موجود کسب و کارهای خانگی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، سهم قابل ملاحظهای در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و حتی در صادرات به خود اختصاص داده است.
بنابر این گزارش کسب و کار خانگی به آن بخش از کسب و کارها گرفته میشود که ممکن است لزوما مشارکت همه اعضا خانواده را در برنداشته و صرفا یک یا چند نفر از اعضای خانواده به فعالیت اقتصادی مشغول باشند.
همچنین از نظر ILO (سازمان بین المللی کار) موقعیت مکانی یعنی وجود کسب و کار در منزل معیار تلقی کردن آن به عنوان مشاغل خانگی است و این در حالی است که کسب و کار خانوادگی به کسب و کارهایی اطلاق میشود که فعالیتهای اجرایی و عملیاتی آن بر عهده اعضا یک یا چند خانواده باشد و تصمیمات استراتژیک و سرنوشت ساز درباره شرکت یا کسب و کار از سوی آنها اتخاذ میشود.
این گزارش می افزاید: طبق نظر پژوهشگران 3مزیت شغلی بر کسب و کارهای خانگی از جمله حفظ اصول انسانی در محل کار، توجه به عملکرد بلند مدت و تاکید بر کیفیت بر آن حرکت است.
گفتنی است؛ پایین بودن هزینه راه اندازی، پایین بودن میزان ریسک سرمایه گذاری، حذف هزینههای مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و توسعه فرهنگ کار در خانواده از دیگر مزایای مشاغل خانگی است.
انتهای پیام/