اعضای باند سارقان حرفه‌ای داخل خودرو که با دسته چک‌های سرقتی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از کسبه و شهروندان می‌کردند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از اهالی کسبه و صاحبان مغازه‌ها مبنی بر کلاهبرداری از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که اعضاء باندی از طریق چک‌های مسروقه اقدام به کلاهبرداری از کسبه و شهروندان می‌کنند.

وی افزود: کاراگاهان با انجام تحقیقات دریافتند اعضاء این باند از سارقان حرفه‌ای داخل خودرو هستند و دسته چک و مدارک را از داخل خودروی شهروندان به سرقت برده و سپس به وسیله آن‌ها از تعداد زیادی از مغازه‌های لوازم خانگی و فرش فروشی‌ها و... اقدام به خرید کرده و سپس اجناس را به نفع خود به فروش می‌رساندند.

این مقام مسئول انتظامی عنوان داشت: با اطلاعات به دست آمده از اظهارات مالباختگان و شناسایی هویت اصلی متهمان سرانجام پس از بررسی‌های لازم یکی از آنان در یک عملیات ویژه دستگیر و مورد شناسایی شاکیان قرار گرفت.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: با اعترافات متهم دستگیر شده دو نفر دیگر از همدستان وی نیز که در انجام سرقت‌ها و کلاهبرداری‌ها مشارکت داشتند شناسایی و دستگیر و پس از اعتراف صریح به جرایم ارتکابی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سوابق کیفری از جمله سرقت هستند گفت: متهمان توانسته بودند با دسته چک های مسروقه بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کنند.

سرهنگ خسروی، با هشدار به شهروندان گفت: توصیه پلیس به شهروندان این است که هنگام پارک و ترک خودرو از گذاشتن وجوه نقد، لب تاپ، دوربین عکاسی، گوشی تلفن همراه، مدارک و اسناد با ارزش همچون دسته چک درون خودرو خودداری کنند و درصورت سرقت سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع داده و نسبت به ابطال اسناد و مدارک مسروقه خود اقدام نمایند.

این مقام انتظامی همچنین به صاحبان صنوف و کسبه نیز هشدار داد و خاطر نشان کرد: قبل از معامله با چک از اعتبار و هویت اصلی آن مطمئن شده و در صورت مشکوک شدن به موضوع سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۳
اگه کسی دزدی کرد و سابقه دار هم بود باید دستش را قطع کرد تا برای دیگران عبرت شود
آخرین اخبار