استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب با بیان اینکه عربستان نقش کلیدی در فتنه‌های منطقه دارد، گفت: وهابیت در عربستان براساس نقشه استعماری آمریکا و انگلیس شکل گرفته،‌ لذا طبیعی است که سران آن مجری نقشه دشمنان باشد.

"محمدرضا جلیلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه غرب و دولت‌های وابسته آنان در منطقه قوت گرفتن دولتی برخاسته از نظام شیعی را برنمی‌تابند، اظهارداشت: با توجه به اینکه در عراق و سوریه نقشه دشمنان ناکام مانده و داعش نتوانسته نقشه استکباری به انجام برساند، همچنین قوت گرفتن شیعه در یمن و بحرین آنان را به شدت عصبانی کرده است.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب با بیان اینکه حکومت بحرین در صدد است با خشونت اعتراضات مردمی را سرکوب کند، اظهار داشت: این یک اشتباه استراتژیک از سوی آل‌خلیفه بود که با دستگیری رهبران فکری زمینه بیشتری را برای تحرک معترضان فراهم کرد.

جلیلی تاکید کرد: مدل‌هایی در جهان اسلام داشتیم که دشمنان به دنبال سرکوب تفکرات مسلمانان بوده‌اند، غافل از اینکه ایدئولوژی اسلام قوی‌تر از آن است که بتوان آن را با شکنجه و زندان خاموش کرد.

وی با اشاره با تاکید بر اینکه عربستان کشوری وابسته در منطقه است، گفت: وهابیت در عربستان براساس نقشه استعماری آمریکا و انگلیس شکل گرفته،‌ لذا طبیعی است که سران آن مجری نقشه دشمنان باشد.

این کارشناس بیان داشت: عربستان نقش منفی و کلیدی در زمینه‌سازی فتنه‌های منطقه دارد، هر چقدر تحرکات علنی‌تر شود اهداف پلید آنها برای همه بیشتر آشکار شده و شاید زمینه بیداری در عربستان مهیا شود.

 جلیلی خاطرنشان کرد: عربستان به عنوان یکی از کشورهای منطقه در مسئله فلسطین نیز کارشکنی‌های بسیاری انجام داده و همواره شاهد بودیم که سیاست‌های امپریالیستی و ضد منطقه‌ای به خوبی از سوی حکام مرتجع عرب پیگیری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار