به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دستورالعمل رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش به منظور ایجاد فهم مشترک در زمینه رسیدگی و پاسخ گویی به شکایات به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شد.
این دستورالعمل در اجرای مصوبه 10 اردیبهشت 81 و مصوبه 26 اردیبهشت 78 شورای عالی اداری برای ارتقاء سطح پاسخ گویی دستگاههای اجرایی و تکریم ارباب رجوع در تمام واحدهای ستادی و اجرایی ایجاد شده است.
شکواییه های شفاهی باید در مجلس درج و برای بررسی به امضای شاکی برسد همچنین شکواییه های کتبی نیز همراه با نام ، امضا و نشانی شاکی باشد.
گفتنی است؛ برخورد نامناسب با ارباب رجوع ، عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع، عدم انجام وظایف به درستی ، درخواست یا دریافت رشوه ، سوء استفاده از موقعیت شغلی و امکانات دولتی بخشی از مواردی است که قابلیت رسیدگی دارند.
لازم به ذکر است ، مقام مجاز در صورتی که تشخیص دهد شکواییه از اختیارات آموزش و پرورش خارج است می تواند از پذیرش شکایات خودداری کند.
به همین اساس رسیدگی به شکایات به ترتیب شامل فرآیند زیر است:
الف-بررسی اولیه توسط بالاترین مقام واحد؛
ب- دستور مقامات مجاز واحد رسیدگی کننده؛
ج- ثبت در سامانه الکترونیکی؛
د- اختصاص شماره پرونده و یا کد رهگیری؛
هـ- طبقهبندی شکایات بر اساس نوع شکایات
و- بررسی تکمیلی بر اساس ادله و مستندات؛
ز- بررسی و تطبیق موضوع شکایت با ضوابط و مقررات جاری؛
ح- تهیه گزارش؛
ط- مکاتبه و اقدام لازم جهت اتخاذ تصمیمات قانونی
ی- معرفی شخص یا اشخاص خاطی در صورت لزوم به مراجع ذیصلاح ؛
ک- ارسال پاسخ به شاکی در صورت لزوم
ل- بایگانی کلیه مستندات در سیستم نرمافزاری پاسخگویی به شکایت
گفتنی است، پیشنهادها و راهکارهای مندرج در گزارش باید صریح ، روشن و دارای پیشنهادهای قانونی و قابل اجرا، منطبق با اصول و قواعد علمی و قوانین و مقررات جاری کشور و مستند به نظریه حوزههای تخصصی مربوط در صورت لزوم باشد.
به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این دستورالعمل در 30 ماده و 13 تبصره تهیه و تنظیم و به ادارات آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است و در سایت آموزش و پرورش نیز موجود است که خانوادهها میتوانند از آن مطلع شوند.
1- چرا در مورد مانتو مدارس پیگیری نمیشود، هرساله دبستان دفتری دخترانه برای منافعی که بدست می آورد مانتو را عوض می کند.
2- چرا برای اندازه گیری دقت بیشتری نمی کنند ولباس را اندازه تهیه نمی کنند، بنده خودم برای مانتو دخترم در شهریور ماه کلی بحث کردم تا مانتو دخترم را اندازه کردند وتحویل دادند، آخرش هم پسندمان نشد.
3- تیرماه که پول کتابها و هزینه چفت کتاب را گرفتند، پول بیمه را هم گرفتند، حالا هم کتابها را منگنه نکرد، هم مجددا هزینه بیمه را دریافت می کند، آخر اگر کمک به مدرسه میخواهد چرا دروغ می گویدکه پول بیمه پرداخت نکرده اید.
4- هفته اول سرویس بهداشتیهای مدرسه اینقدر کثیف بودن که بچه ها راضی نبودن از آنها استفاده کنند، وبایستی تحمل کنند تا به خونه بیان، به نظر شما آیا فرد با لیاقتگیر نمیاد تا مدرسه را مدیریت کنه. خواهشاٌ پیگیری کنید، جواب میخوام. با تشکر