افرادی که خنده بیشتری می‌کنند و ناراحتی، اضطراب و استرس کمتر در چهره آنها مشاهده می‌شود، تا 10 سال جوان‌تر به نظر می‌رسند.

مهرداد افشاریان متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: شرایط زندگی بسیاری از افراد جامعه و بروز مشکلات عاطفی و رفتاری، موجب شده که احساس آرامش، لبخند و خنده کمتر در چهره مردم مشاهده شود.

وی با اشاره به نقش خندیدن در جلوگیری از بروز مشکل پیری زودرس، تأکید کرد: افرادی که خنده بیشتری می‌کنند و ناراحتی، اضطراب و استرس کمتر در چهره آنها مشاهده می‌شود، تا 10 سال جوان‌تر به نظر می‌رسند.

افشاریان گفت: افرادی که در اغلب مواقع صاف می‌ایستند و کمتر خم می‌شوند نیز تا چندین سال جوان‌تر به نظر می‌رسند که این موضوع تنها مربوط به شرایط پوستی نیست.

وی با اشاره به اینکه هر که پوست جوان‌تر و شاداب‌تری داشته باشد، کمتر دچار پیروی زودرس می‌شود، خاطرنشانت کرد: مقابله با مشکلات و اختلالات روحی- روانی به ویژه پرهیز از قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا و اضطراب‌آور، تغذیه نامناسب و اصولی و پرهیز از مصرف سیگار و سایر دخانیات، از راهکارهای جلوگیری از پیری زودرس پوست و جوان ماندن است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خنده ، جوانی ، استرس ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار