کلنگ ساخت زائرسرای حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه(س) در کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عبدالرحیم رحیمی ،فرماندارگچساران در مراسم کلنگ زنی ساخت زائرسرای حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه(س) گفت: حضرت بی‌بی حکیمه(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) هرساله میزبان زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی افزود: این بقعه متبرکه مورد توجه بسیاری از علمای دینی بوده که در کتب معتبر این حضرت را دارای عظمت خاص و جزو بقاع متبرکه با ارزش و بزرگ برشمرده‌اند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه وجود این حرم مطهر در شهرستان گچساران موجب فخر و مباهات مردم  این شهرستان بوده است، تصریح کرد: حضور زائران زیاد در ایام تعطیلات به ویژه عید نوروز در این شهرستان چشمگیر است.

رحیمی در ادامه گفت: با پیگیری مسئولان اجرایی شهرستان گچساران، زائرسرای این حرم مطهر کلنگ‌زنی شد و اقدامات برای ساخت این زائرسرا در بقعه کاکامبارک گچساران فراهم شده است.

وی با اشاره به مشخصات این زائرسرا اظهار داشت: این زائرسرا در دو طبقه و به مساحت ۶۰۰ متر مربع زیربنا به منظور خدمات‌رسانی به زائران احداث خواهد شد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: رسیدگی به زائران این بقعه متبرکه و فراهم کردن بستر مناسب جهت حضور هرچه بیشتر علاقه‌مندان به امام‌زادگان و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وظیفه‌ای همگانی و مقدس است.

رحیمی در پایان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی عامل مهمی در راستای ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی در میان اقشار مختلف جامعه است.


انتهای پیام/
برچسب ها: کلنگ ، زائر ، حکیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار