یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با برنامه " بدون خط خوردگی " در خصوص دامپینگ در صنعت خودور سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ "سیدشریف حسینی" عضو کمیسیون صنایع و معادن دربرنامه"بدون خط خوردگی"رادیو گفت‌وگو دامپینگ خودرو از چین را رقابتی مخرب برای تولید داخلی برشمرد و تصریح کرد: کشورهای تولید کننده خودرو با این اقدام در بازار کشور مبدا، هدف گذاری بلند مدتی را در نظر می‌گیرند و در راستای کاهش قیمت، بازار را از آن خود می‌کنند.

وی افزود: نباید زمینه‌ای فراهم شود تا شرکت‌های خودروسازی خارجی بتوانند به اهداف خود دست یابند. علاوه بر این باید استانداردهای کیفی خودروهای تولید داخلی را بالا بریم، برای ورود خودروهای خارجی نیز باید شرایطی خاص از دیدگاه استاندارد تعریف شود.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر عوارض و تعرفه‌ای که برای وارادات خودرو تعریف کردیم نسبت به سایر کشورها بالاتر است و این مسئله در جهت کمک به خودروسازی داخل صورت می‌گیرد، بر همين اساس تولید کنندگان داخلی باید در جهت افزایش کیفی خودرو و کاهش قیمت تولیدات برای رقابت در بازار تلاش کنند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها اجازه برخی اقدامات در حوزه صنعت خودرو را نمی‌دهند اما این موضوع بهانه خوبی نیست که عدم مدیریت در صنعت خودرو را به موضوع تحریم‌ها ارتباط دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: معتقدم خودروسازان باید از این شرایط به نحو مطلوب استفاده کنند به دلیل اینکه دولت و مجلس حمایت‌های کافی را از آن‌ها انجام می‌دهند.

حسینی خاطر نشان کرد: اگر واردات خودرو آزاد بود، قطعا تولید کنندگان داخلی دچار مشکلات فراوانی می‌شدند؛ اما زمانی که در کشور شرایطی حکم فرما است که تولید کننده داخلی رقیبی ندارند و مصرف کننده نیز محکوم به خرید از تولید کننده داخلی است، نباید قیمت خودروهای داخلی با افزایش همراه باشند و کیفیت نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، خودرو ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار