نمایندگان دولت را مکلف کردند تا اعتبارات لازم زیربخش‌های کشاورزی را از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری، پرداخت، هزینه و مصرف نماید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 17 دی ماه در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی 12 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.  
 
این ماده تصریح می‌کرد: دولت مكلف است از محل ماده (12) قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور مصوب31/2/1387 و ماده (10) قانون تنظيم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/1380 و اصلاحات بعدی آن اعتبارات لازم را به‌ صورت كمك بلاعوض، يارانه حق بيمه محصولات كشاورزی و دامی، مابه ‌التفاوت سود و كارمزد تسهيلات، وجوه اداره شده يا به‌ صورت تركيبی در همه زيربخش‌های كشاورزی به‌ طور مستقيم يا از طريق بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دارای مجوز از بانك مركزی و صندوق‌های موضوع حمايت از بخش كشاورزی و منابع طبيعی مندرج در ماده (17) قانون افزايش بهره‌‌وری كشاورزی و منابع طبيعی حسب مورد، پرداخت، هزينه و مصرف نمايد.  
 
تبصره- دولت مکلف است صددرصد (100%) سهم خود را متناسب با سهم پرداختی بیمه‌گذاران کشاورزی در سال قبل، در بودجه سنواتی پیش‌بینی و ردیف مستقلی جهت پرداخت به صندوق بیمه کشاورزی منظور نماید.
 
این ماده با 132 رای موافق، 4 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر تصویب شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار