وزیر امور خارجه پیشین لبنان گفت: فتنه‌های فرقه‌ای همچنان قوی‌تر و مخرب‌تر در منطقه حضور دارند؛ دلیل اصلی به وجود آمدن این فتنه‌ها اتخاذ سیاست‌های غلط و ناهنجار است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "عدنان منصور" وزیر امور خارجه پیشین لبنان در بیست و هشتمین اجلاس وحدت کشورهای اسلامی با بیان اینکه فتنه‌های فرقه‌ای همچنان قوی‌تر و مخرب‌تر در منطقه حضور دارند، اظهار داشت: اثرات بد این فتنه‌ها در بافت جوامع و ملت واحد ما باقی خواهد ماند.  
 
وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی به وجود آمدن این فتنه‌ها اتخاذ سیاست‌های غلط و ناهنجار است، تصریح کرد: سیاست اصلی فتنه‌های فرقه‌ای این است که یک فرقه را در حاشیه و فرقه‌های دیگر را آزاد بگذارد؛ در این صورت حکومت آن کشور مسئول به وجود آمدن این اوضاع است.  
 
منصور با بیان اینکه همه آحاد یک ملت باید به دنبال توسعه پایدار و اقتصادی باشند، گفت: طبیعی است که عدالت می‌تواند همه آحاد یک ملت را متحد نگه دارد.  
 
وی افزود: در یک جامعه باید همزیستی وجود داشته باشد و قوانین برای همگان یکسان پیاده شود؛ توسعه پایدار عملیاتی شود و بین یک شهروند و شهروند دیگر تفاوتی وجود نداشته باشد؛ این جامعه می‌تواند پیشرفت کند و در این صورت است که همه فتنه‌ها در نطفه خفه خواهد شد.  
 
وزیر امور خارجه پیشین لبنان با اشاره به این نکته که در بسیاری از کشور‌ها فرقه‌های زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این کشور‌ها بین یک فرقه یا تشکل با فرقه و تشکل دیگر تبعیض اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد؛ در این جوامع فتنه نمی‌تواند قد علم کند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار