مدیر کل امور بانوان استانداری تهران گفت: ‌نیمی از بانوان سرپرست خانوار در سطح استان و کشور تحت پوشش هیچ سازمان یا نهاد دولتی یا غیر دولتی نیستند.

زهرا ساعی مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم داشتن یک برنامه مدون و منسجم برای بانوان اظهار کرد:‌ با توجه به رشد جمعیت و وجود مشکلات و مسائل اقتصادی و فرهنگی بانوان در سال‌های اخیر داشتن یک برنامه مدون و منسجم در کل کشور که تمام بانوان را تحت پوشش قرار می‌دهد ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود:‌در راستای پیگیری مشکلات اقتصادی فرهنگی بانوان طرحی در حال اجرا است که تهیه بانک اطلاعاتی سرپرست خانوار، شناسایی کارآفرینان موفق، شناسایی سازمان‌های مردم نهاد، بحث آموزش و توانمند سازی شغلی و اقتصادی و روانشناختی بانوان در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد که شهرستان شهر ری به عنوان پایلوت طرح مدنظر است.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران تاکید کرد:‌هدف از اجرای این طرح بالا بردن سطح زندگی و اعتماد به نفس در بانوان و تقویت خود اتکایی در آنان بوده که در نهایت با حفظ امنیت‌های شغلی و بحث تولیدات و عرضه محصولات این بانوان به یک پایداری شغلی برسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح استان و کشور نیمی از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش هیچ سازمان یا نهاد دولتی  و یا غیر دولتی نیستند، گفت: مسئله تحت پوشش قرار دادن بانوان سرپرست خانوار باید با توجه و تامل بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان در یک فرآیند تعریف شده از جمله مرتب بودن بحث آموزش‌ها، امنیت شغلی، عرضه و شناسایی محصولات و بازاریابی و از همه مهمتر توانمند سازی روانی این بانوان در جهت بالا بردن سطح زندگی آنان به یک برنامه منسجم رسید.

ساعی در پایان تصریح کرد: ‌نمایشگاهی با عنوان سبک و کار از تاریخ   2 تا 11بهمن ماه که جامعه هدف آن زنان سرپرست خانوار هستند در شهرستان شهر ری و در فرهنگسرای ولاء برگزار  خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار