اوراق مرابحه 100 میلیارد تومانی اکسل سایپا به عنوان سومین اوراق مرابحه فرابورس ایران از روز دوشنبه 22 دی، به مدت 5 روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی بباشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل سایپا (مگا موتور) با نماد "صمگا" به منظور تأمین مالی خرید مواد و کالای مورد استفاده در تولید محصولات، از روز دوشنبه 22 تا 28 دی ماه به مدت 5 روز کاری در بازار سوم فرابورس آغاز می‌شود.

بر این اساس مبلغ کل اوراق مرابحه شرکت موتور، گیربکس و اکسل سایپا یک هزار میلیارد ریال به صورت 2 ساله با نرخ 20 درصد بوده و سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود؛ ضمن آنکه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان متعهد پذیره نویسی و بازارگردان و شرکت کارگزاري پارسیان به عنوان عامل فروش این اوراق معرفی شده‌اند.

بازارگردانی این اوراق مبتنی بر حراج و با تضمین کف قیمتی یک میلیون ریال با دامنه نوسان روزانه 10 درصد است؛ همچنین مظنه خرید و فروش روزانه اوراق تا 6 ماه پس از تاریخ پذیره‌نویسی توسط بازارگردان اعلام شده که طبق آن خریداران این اوراق در پذیره نویسی، در پایان دوره 6 ماهه، 25 درصد و قبل از آن 23 درصد سود دریافت خواهند کرد. 

گفتنی است دامنه نوسان برای دوره‌های بعدی بازارگردانی نیز حداقل 20 روز کاری پیش از پایان دوره 6 ماهه اعلام خواهد شد و حداقل تعهد روزانه بازارگردان، 10 روز کاری پیش از پایان دوره اول بازارگردانی به میزان 200 میلیارد ریال در روز، افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار