معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: خدماتی که در درمانگاه‌های سپاه ارائه می‌شود، مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیاست.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن عراقی‌زاه معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه در مراسم افتتاحیه درمانگاه شبانه‌روزی ولیعصر در دانشگاه امام حسین (ع) اظهار کرد: مجموعه خدماتی که در بهداری سپاه امام رضا (ع) صورت می‌گیرد بسیار قابل توجه است.
 
وی با بیان اینکه خدماتی که در درمانگاه‌های سپاه ارائه می‌شود مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا است، تصریح کرد: در سه سال اخیر مشکلات اعتباری و بودجه‌ای وجود داشته است که به علت این مسائل نتوانستیم پشتیبانی خوبی از بهداری سپاه امام رضا (ع) داشته باشیم اما این بهداری در یک مدیریت جهادی توانست فعالیت‌های خود را گسترش دهد که امروز نیز شاهد افتتاح فاز جدید این بهداری هستیم.
 
سردار عراقی‌زاده تأکید کرد: رئیس یک مرکز درمانی و تمامی پرسنل باید در خدمت بیماران باشند و شأن بیمار را رعایت کنند.
 
معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه به موضوع آموزش و طب پیشگیری اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه در برخی درمانگاه‌ها فقط بیمار را ویزیت می‌کنند، درحالی که رسالت جامعه پزشکی این است که بجای درمان‌محوری به سلامت‌محوری بپردازند.
 
وی با تأکید در مسئله پیشگیری عنوان کرد باید به بیماران آموزش داد و سبک زندگی را اصلاح کرد تا بدون هزینه شاهد اثربخشی در جلوگیری از بیماری‌ها باشیم.
 
معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه تأکید کرد: هرچه سرمایه‌گذاری در راستای آموزش و پیشگیری بیشتر شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابند و تمام مراکز درمانی سپاه باید به این مسئله توجه کنند.
 
وی با بیان اینکه مأموریت اصلی در بهداری سپاه، پشتیبانی عملیاتی از مأموریت‌های سپاه است، بیان کرد: اگر روزی دستوری برای عملیات به مناطق مرزی داده شود، همه موظف هستند درمانگاه‌ها را تعطیل کنند و به اصل مأموریت خود برای یاری از مردم بپردازند.
 
سردار عراقی‌زاده در ادامه به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح یک‌سالی است از سوی وزارت بهداشت مطرح شده و ما از این طرح کاملاً حمایت می‌کنیم، زیرا این طرح یک طرح مثبت در حوزه سلامت کشور است که امیدواریم با موفقیت با کار خود ادامه دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی طرح تحول نظام سلامت تقویت بیمارستان‌ها و مراکز دولتی، ماندگاری پزشکان متخصص و کاهش پدیده زیرمیزی است.
 
سردار عراقی‌زاده با بیان اینکه مراکز درمانی سپاه با طرح تحول نظام سلامت هماهنگ است، افزود: ما به مراکز درمانی سپاه به چشم بنگاه‌های درآمدزا نگاه نمی‌کنیم، بلکه تنها به فکر کمک و خدمت‌رسانی به مردم هستیم.
 
معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه تصریح کرد: مراکز درمانی ما ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی دارند و ما خود را رقیب بخش دولتی و دانشگاه نمی‌بینیم بلکه تکمیل‌کننده فعالیت‌های آنان هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: فعالیت‌های مراکز درمانی سپاه عمدتاً در مراکز مرزی نظیر زاهدان، بندرعباس، مشهد و سنندج است که هم مأموریت‌های سپاه را پوشش می‌دهند و هم به کار مردم محروم رسیدگی می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار