توسط پلیس فتا؛

3 عضو باند کلاه‌برداری اینترنتی در شیراز دستگیر شدند

سه عضو یک باند بزرگ کلاه‌برداری که از طریق درج آگهی در سایت‌های تبلیغاتی اقدام به فریب افراد می‌کردند، توسط مأموران پلیس فتا استان فارس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ، به نقل از حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، رئیس پلیس فتا این استان اظهار داشت: فردی با مراجعه به مأموران این پلیس مدعی شد که هنگام وب‌گردی از طریق درج آگهی در سایت‌های تبلیغاتی با فردی با شماره تماس‌ها و ایمیل‌های گوناگون برای خرید تجهیزات رایانه‌ای آشنا شده است.

سیدموسی حسینی تصریح کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود اعلام کرد «فروشنده با صحبت‌های اغواکننده اعتماد مرا جلب کرد و من نیز تجهیزات مورد نظر را سفارش دادم و 5 میلیون ریال به ‌حساب‌های اعلام ‌شده واریز کردم اما تاکنون هیچ‌گونه کالایی ارسال نشده است.»

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع پرونده‌ای در این مورد تشکیل و اقدامات فنی و تخصصی مأموران برای دستگیری متهم آغاز شد.

حسینی گفت: مأموران در ادامه تحقیقات دریافتند که متهم یا متهمان با درج آگهی در سایت‌های تبلیغاتی پس از جلب اعتماد قربانی برای دریافت وجه، شماره‌ حساب‌های فروشندگان قطعات رایانه‌ای در شیراز را ارائه که پس از واریز وجه توسط شخص خریدار، متهم به فروشگاه قطعات رایانه‌ای مراجعه و برابر وجه واریز شده توسط شخص خریدار، کالایی را خریداری می‌کرده و درنهایت هیچ کالایی را برای خریدار (سفارش‌دهنده اصلی) ارسال نمی‌کرده است.

وی گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران سه متهم که با تشکیل این باند اینترنتی مبالغی را از شهروندان کلاه‌برداری کرده بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

رییس پلیس فتا استان فارس بابیان اینکه تاکنون 60 نفر مالباخته در این مورد شناسایی شده‌اند به شهروندان هشدار داد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای سایبری نظیر

کلاه‌برداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب‌سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئون اسلامی، مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت Cyberpolice.ir بخش تماس با ما یا به رایانامه fars-fata@police.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعیده رمضانی
۱۶:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
با عرض سلام بنده از طرف شرکت پنبه ریز دعوت بکارشدم. آشنایی که من پیدا کردم روند کار شبیه شرکت های هرمی است اما خودشون میگن نه من این قضیه رو باید چطوری پیگیری کنم؟