مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال با تصمیم کمیته مسابقات و موافقت باشگاه ها به شکل جدیدی از دوم بهمن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله نیمه نهایی لیگ ملی بسکتبال از روز دوم بهمن به صورت ضربدری میان چهار تیم بالای جدول برگزار می شود. تیم های اول با چهار و تیم های دوم با سوم در این مرحله به صورت 3 برد از 5 مسابقه با یکدیگر مسابقه می دهند.

یکی از تغییرات مهم مراحل نهایی لیگ امسال، احتساب مستقیم نتایج 2 بازی فصل عادی رقابت ها است. به این ترتیب نتیجه 2 مسابقه تیم ها در دور رفت و برگشت به عنوان نتیجه 2 بازی اول نیمه نهایی و فینال محاسبه می شود و بازی های نهایی از دیدار سوم برگزار خواهد شد.

با شکل جدید در صورتی که برای مثال تیم های مهرام و دانشگاه آزاد در مرحله نیمه نهایی یا فینال با یکدیگر روبرو شوند، هر کدام یک برد از فصل عادی مسابقات دارند و به تنها 2 برد دیگر نیاز پیدا می کنند. با این شرایط نتیجه دیدار فردا میان تیم های پتروشیمی و دانشگاه آزاد اهمیتی حیاتی پیدا می کند. در صورت رویارویی این دو تیم در مراحل نهایی تیم دانشگاه آزاد تا به حال یک برد به نام خود ثبت کرده است.

دانشگاه آزاد فرصت کسب دومین برد را در بازی فردا دارد و پتروشیمی هم امکان تساوی یک-یک را با تیم تهرانی دارد. همین شرایط میان تیم های مهرام و پتروشیمی در بازی پنجشنبه نیز برقرار است.

برنامه مرحله نیمه نهایی و فینال

مرحله نیمه نهایی (با احتساب نتیجه 2 بازی مرحله مقدماتی):


بازی سوم، پنجشنبه 2 بهمن

تیم اول جدول(A) - تیم چهارم جدول(D)

تیم دوم جدول( B) - تیم سوم جدول (C)

بازی چهارم در صورت نیاز روز دوشنبه ششم بهمن در خانه تیم های چهارم و سوم برگزار می شود.

بازی پنجم نیز در صورت نیاز روز پنجشنبه نهم بهمن بار دیگر به میزبانی تیم های اول و دوم جدول برگزار می شود.

مرحله نهایی (با احتساب 2 بازی مرحله مقدماتی):

بازی سوم، دوشنبه 13 بهمن

فینال: برنده تیم های اول و چهارم - برنده تیم های دوم و سوم

رده بندی: بازنده تیم های اول و چهار - بازنده تیم های دوم و سوم

بازی های چهارم و پنجم فینال نیز در صورت نیاز روزهای 16 و 20 بهمن برگزار می شود.

گفتنی است مسابقات لیگ حرفه ای نیز دقیقا با همین قوانین برگزار می شود.

حذف مسابقات رده بندی

طبق تصمیم کمیته مسابقات و موافقت باشگاه ها، رده بندی تیم های پنجم تا هشتم در لیگ امسال برگزار نمی شود و جایگاه تیم ها در مرحله مقدماتی به عنوان رده نهایی آنها در لیگ های ملی و حرفه ای احتساب می شود.


گفتنی است هدف کمیته مسابقات از نحوه جدید برگزاری مراحل نهایی، تشویق تیم ها به زودتر شروع کردن مراحل آماده سازی قبل از لیگ است تا به این ترتیب تمام تیم ها از هفته های اول با آمادگی کامل وارد مسابقات شوند و حساسیت رقابت ها تنها به مراحل نهایی محدود نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مراحل ، نهایی ، لیگ ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار