محمدرضا عارف گفت: دانشگاه عارف هنوز با مشکلات اقتصادی رو به رو است و باید رویکرد دانشگاه نسبت به گذشته تغییر کند.

محمد‌ رضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: در رابطه با عدم تأسیس دانشگاه عارف که طی چند ماه گذشته مقرر شد شکل بگیرد و تاکنون این دانشگاه تأسیس نشده است، باید بگویم که همچنان مشکلات اقتصادی سد راه تأسیس دانشگاه است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه دلیل عدم ارائه بودجه برای تأسیس این دانشگاه چیست، افزود: با توجه به اینکه اخیراً بحث ظرفیت‌ خالی دانشگاهها مطرح است خوشبختانه شاهد توسعه کمی در دانشگاهها بوده‌ایم و تأسیس این دانشگاهها توانسته به مطالبات اجتماعی و نیازهای کشور پاسخ مثبت دهد.

عارف، تصریح کرد: هم‌اکنون این بحث جدی مطرح است که با وجود ظرفیت خالی دانشگاهها آیا صلاح است که به سمت تأسیس دانشگاه جدید حرکت کنیم یا نه، بنابراین رویکرد ما در تأسیس دانشگاه کاملاً تغییر می کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ما به سمت رویکرد جدیدی در راستای توسعه علم و فناوری حرکت می کنیم و می خواهیم که در کوتاه مدت به ظرفیت آموزش عالی به خصوص در مقطع کارشناسی اضافه کنیم.

عارف، در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا با وجود چنین مشکلاتی این امکان وجود دارد که چنین دانشگاهی اصلاً تأسیس نشود؟ اظهار داشت: هر چندی در کشور ما امکان پذیر است، البته ما هیچ تعصبی نسبت به تأسیس دانشگاه نداریم، چرا که ما در مقطعی از زمان احساس کردیم که نیاز به تاسیس دانشگاه در کشور داریم و نیاز به افزایش ظرفیت داریم، ولی اگر احساس شود که واقعاً کشور نیاز به توسعه کمی ندارد، اقدامی در خصوص تأسیس دانشگاه شکل نمی گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار