آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات متعددی از تعیین وضعیت بورسیه‌های غیر قانونی گرفته تا دریافت مجوز دانشگاه عارف بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛  
بزرگ کردن پرونده بورسیه دکتری نوعی بی‌تقوایی بود/نباید از هر بهانه‌ای برای برچسب زدن به حوزه علمی کشور بهره گرفت
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پرونده بورسیه دکتری در حال بررسی است و با توجه به بررسی تک تک پرونده‌ها اعلام جزئیات آن هنوز مقدور نیست اما آنچه مسلم است اغراق در خصوص این پرونده است که تخلفات آن نوعی بی‌تقوایی بوده است.

تا چند روز آینده سکاندار‌ وزارت علوم مشخص می‌شود
نجفی سرپرست وزارت علوم گفت: هیچ اطلاعی در خصوص کاندیدای سکانداری وزارت علوم ندارم، بالاخره‌ تا چند روز آینده مشخص می‌شود.

به صفر رسیدن سطح آموزشی با طرح تجمیع شایعه است/مسئولان شایعات را باور نکنند

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شایعاتی بر علیه دانشگاه آزاد در رابطه با طرح تجمیع مطرح شده در حالی که طرح تجمیع کاهش هزینه را در بر دارد.
 
تصدی وزارت علوم برعهده فردی علمی و متعهد باشد

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: خواسته تمام جامعه دانشگاهی از دولت، تعجیل در معرفی گزینه پیشنهادی این وزارتخانه است.

پیشنهاد دریافت بودجه ۵ هزار میلیاردی به مجلس داده شد/تنها ۴ میلیارد اعتبار دریافت شد

امید معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: پیشنهاد دریافت بودجه ۵ هزار میلیاردی به مجلس داده شده که تاکنون ۴ میلیارد آن دریافت شده است.
 
به صفر رسیدن سطح آموزشی با طرح تجمیع شایعه است/مسئولان شایعات را باور نکنند

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شایعاتی بر علیه دانشگاه آزاد در رابطه با طرح تجمیع مطرح شده در حالی که طرح تجمیع کاهش هزینه را در بر دارد.
 
هنوز در خواست شکایت به اتحادیه اروپا ارسال نشده/میزان غرامت مشخص نیست   فتوحی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف گفت: هنوز درخواست شکایت دانشگاه صنعتی شریف به اتحادیه اروپا ارسال نشده و هنوز هیچ بحثی در خصوص میزان غرامت نشده است.

مهلت زمانی جهت ارائه تسهیلات افزایش یافت

مطیعی رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: مهلت ارائه تسهیلات از ۳۸ روز به ۴ ماه افزایش یافت. اول تکلیف بورسیه را مشخص می‌کنیم بعد به پرونده مسئولین متخلف رسیدگی می‌شود
نجفی سرپرست وزارت علوم گفت: پرونده 2 هزار و صد نفر از بورسیه‌های غیر قانونی براساس ارزیابی اولیه اداره کل بورسیه وزارت علوم مشکلی نداشته است و هم اکنون هزار و صد پرونده باقی مانده است.

ایران در جمع 20 کشور برتر رتبه بندی اسکوپوس قرار گرفت/ پنج محقق برتر ایرانی در رشته مهندسی معرفی شدند
مهراد رییس مرکز منطقه‌ایی علوم و فناوری جهان اسلام (ISC)گفت:‌ 5 محقق برتر ایرانی در رشته مهندسی از 5 مرکز علمی و تحقیقاتی معرفی شدند.

مجوز تاسیس دانشگاه دریافت شده/ هنوز نتوانستیم منابع مالی را دریافت کنیم

محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجوز تاسیس دانشگاه در سال ۸۴ دریافت شده و هم اکنون منتظر تامین منابع مالی هستیم.

تنها ۱۰ درصد ظرفیت خوابگاهی کشور تامین شد 
 
مطیعیی رییس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: تنها ۱۰ درصد ظرفیت خوابگاهی کشور به صورت خوابگاههای خود گردان تامین شد.

ورود اساتید مسئله دار به دانشگاه آزاد صحت ندارد/ در انتصابات طبق قانون عمل می‌کنیم

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: براساس شایعات ورود اساتید مسئله‌دار به دانشگاه آزاد صحت ندارد و در انتصابات اساتید طبق قانون عمل می‌کنیم.
 
رتبه بندی جديد دانشگاه‌ها توسط پایگاه رتبه‌بندی تایمز منتشر شد/درخشش دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان
مهراد رییس مرکز منطقه‌ایی علوم فناوری isc گفت: براساس انتشار رتبه بندی جدید پایگاه تایمز دانشگاه صنعتی شريف و دانشگاه صنعتی اصفهان در بين 400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.
در تصویب بودجه 92 و 93 نقشی نداشتم



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار