براساس بررسی‌ها و شواهد موجود،آمار ابتلا به اوتیسم در ایران از میانگین جهانی کمتر بوده و این بیماری در کشورمان در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی مشاهده می‌شود.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اوتیسم نوعی اختلال مغزی است که به طور عمده در کودکان و نوجوانان بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه اوتیسم در پسرها شایعتر از دخترها است،افزود:این بیماری در ایران نیز بروز می‌کند و البته برخی از افراد مبتلا دچار درجات شدید اوتیسم و مشکلات مغزی همراه آن هستند.

نجاری تاکید کرد: براساس بررسی‌ها و شواهد موجود،آمار ابتلا به اوتیسم در ایران از میانگین جهانی کمتر بوده و این بیماری در کشورمان در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها شیوع اوتیسم یک مورد در 100 تولد زنده است‌،خاطر نشان کرد: در کشورمان موارد اوتیسم بسیار کمتر است و البته نمی‌توان آمار کاملاً دقیقی از این بیماری در ایران بیان کرد.

نجاری گفت:بسیاری از مبتلایان به اوتیسم در مدارس استثنایی مشغول درس خواندن هستند و تعداد قابل ملاحظه‌ای نیز در مدارس عادی درس می‌خوانند.




انتهای پیام/

برچسب ها: اوتیسم ، مغز ، پسر ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.