این تالابها با وسعت ۱۸۱۴۴ هکتار تقریبا در ۶ الی ۱۵ کیلومتری جنوب غربی پلدختر در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، این تالاب‌ها با وسعت ۱۸۱۴۴ هکتار تقریبا در ۶ الی ۱۵ کیلومتری جنوب غربی پلدختر در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده اند.



ارتفاع متوسط منطقه از سطح دریا حدود ۶۰۰ متر می باشد. این منطقه دارای ۱۱ تالاب است که به گویش محلی "گوری” نامیده می‌شوند. با توجه به قرار داشتن پلدختر در مجاورت استان خوزستان و دارا بودن زمستان‌های معتدل، یکی از مناطق زیبای لرستان و محلی مناسب برای استراحت و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و دیگر جانوران وحشی به شمار می‌آید.
 


در اواخر پاییز و فصل زمستان پرندگانی چون انواع مرغابی، غاز خاکستری، چنگر، سرسبز، اردک سر سیاه، اردک سر حنایی، انواع آبچلیک، تنجه، آنقوت، اردک نوک پهن، خوتکا، دیدومک و … به این منطقه مهاجرت می کنند.
 
پرندگان بومی منطقه شامل: بلبل خرما، کبک، تیهو، سار، سهره طلایی، سنقر تالابی، عقاب طلایی، عقاب صحرایی، سار گپه معمولی و … هستند.
 


از دیگر جانوران بومی تالاب های پلدختر می توان خزندگانی چون مار و مارمولک، لاک پشت، قورباغه و از ماهیها : ماهی کپور، ماهی سیاه، ماهی کامبوزیا، ماهی آمور، فیتوفاک، زردک و از پستانداران گرگ، خرگوش، روباه معمولی، شغال و گراز را نام برد.
 
پوشش گیاهی منطقه سرخس آبی، جلبک سبز، اسپرس، شقایق، برموس، یونجه، بهارک، قاصدک و … می باشد.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: تالاب ، پرندگان ، لرستان ، مهاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.