وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان اقدامات تروریستی علیه مدارس را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره مباشر،" جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "سرتاج عزیز "مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد اقدامات تروریستی علیه مدارس را محکوم کرد.

 کری افزود: در گفتگوهایی که با نخست وزیر پاکستان و مشاور امنیت ملی پاکستان داشتیم تاکید کردیم که آمریکا بر تقویت شراکت امنیتی اش با پاکستان برای رفع تعهدیدها از مناطق مرزی و دیگر مناطق پایبند است.

وی گفت: فاجعه چهاردهم دسامبر در پاکستان یادآور وجود خطرهای شدیدی است که تروریست ها و تندروها  در راستای آن فعالیت می کنند. ما از تصمیم پاکستان برای مبارزه با هر نوع اشکال تروریسم و اقدامات تروریستی در پاکستان و افغانستان و شبکه های "حقانی "و دیگر شبکه هایی که نه فقط تهدیدی برای پاکستان بلکه تهدیدی برای کشورهای همجوار هستند استقبال می کنیم.

کری در این خصوص گفت: آمریکا می‌خواهد همکاری امنیتی و اطلاعاتی خود را با پاکستان به منظور کمک به این کشور در مبارزه با طالبان تقویت کند. 

در پی فشارهای واشنگتن، پاکستان ماه ژوئن عملیات گسترده‌ای را بر ضد پایگاههای طالبان در مناطق قبیله‌ای در شمال غربی این کشور آغاز کرد. 

جان کری ضمن استقبال از این عملیات، اعلام کرد: «کار هنوز تمام نشده و آمریکا متعهد است همکاری امنیتی خود را با پاکستان تقویت کند.»

خبری سرتاج عزیز در ادامه این کنفرانس گفت: سیاست پاکستان در قبال گروه های تندرو تشدید خواهد شد. زیرساخت های شبکه تندرو "حقانی" کاملا نابود شده است. 

وی افزود: برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین نیروهای نظامی و اطلاعاتی بین پاکستان و افغانستان تلاش می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار