یک کارشناس سیاست خارجی گفت: این نشست نیازمند اتخاذ رویکردی جدید از سوی ایالات متحده نسبت به تروریست است. از آنجایی که این کشور در شکل‌گیری تروریست همواره نقش اصلی داشته، مردودی این نشست پیش از برگزاری واضح است.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نشست مبارزه با افراط‌گرایی با حضور متحدان ایالات متحده در این کشور اظهار داشت: این نشست به دلیل اینکه آمریکا هیچ تعریف دقیقی از تروریست ندارد، محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: این نشست نیازمند اتخاذ رویکردی جدید از سوی ایالات متحده نسبت به تروریست است. از آنجایی که این کشور در شکل‌گیری تروریست همواره نقش اصلی داشته، مردودی این نشست پیش از برگزاری واضح است.

این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: دیدگاه آمریکا نسبت به تروریسم از دو منظر قابل بررسی است. اگر تروریسم در خدمت آمریکا باشد، آن‌ها آن را حلال تلقی کرده و تروریسم خوب می‌دانند اما اگر تروریسم با اهداف آن‌ها یکی نباشد، تروریسم بد بوده در نتیجه به مقابله با آن خواهند پرداخت.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمامی این دیدگاه‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که برگزاری این نشست مثمر ثمر نخواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تروریسم ، مبارزه ، آمریکا ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار