مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: رعايت حريم واگن های بانوان در مترو از سوي مسافران، همچون حركت خودروها در بين خطوط سفيد، الزامی و در راستای حقوق شهروندی است.

محسن نايبی مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آسمان آبی، زمين پاك در سطح شهر تهران اظهار کرد: احترام به حقوق شهروندی منحصر به فرهنگ ترافيكی در سطح شهر و خيابان نيست و همانطور كه احترام به خط سفيد در راستاي حقوق شهروندی در ترافيك شهری لازم الاجراست مسافران مترو نيز بايد با احترام  به نمادهای فرهنگی در حمل ونقل ريلی و شهر زيرزمينی، حريم واگن های بانوان را بطور كامل رعايت كنند.

وي با بيان اينكه انجام سفری ايمن و آرام براي مسافران عزيز جزو وظايفی است كه هميشه سرلوحه فعاليت‌های ما بوده است، اظهار داشت: ارتقای سطح آرامش و آسايش شهروندان يكی از اهداف مهم در برنامه اين شركت است و از لوازم تكريم مسافران محترم مترو، حمايت از حقوق بانوان و آقايان در استفاده مطلوب از خدمات است.

مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: امروز مسافران مترو در زمينه برخورداری از فرهنگ سفر و استفاده از مترو در سطح و تراز خوبی قرار گرفته اند كه اين مهم بايد روز به روز ارتقای يابد تا بدين وسيله ارائه خدمات بهينه به بهترين شكل صورت گيرد.

نايبی با اشاره به اينكه رعايت و حفظ حريم انسان ها در زندگي فردی و اجتماعی مهم است و حفظ حريم واگن های بانوان احترام به حقوق شهروندی است، تصريح كرد: با درخواست مسافران خانم، طرح اختصاص واگن بانوان اجرايي شد و مورد استقبال مسافران محترم نيز قرار گرفت ولی متاسفانه برخي از آقايان با عدم رعايت حقوق شهروندی و ورود به اين واگن ها مراتب ناراحتي مسافران خانم را فراهم مي كنند.

وي با بيان اينكه برخورداری ازمحيط آرام و امن در واگن های بانوان از خواسته ها و مطالبات به حق شهروندان و مسافران عزيز است خاطرنشان كرد: عوامل مستقر در ايستگاه ها و عوامل انتظامی مترو به جد اين موضوع را پيگيری و مانع از ورود آقايان به واگن خانم ها می شوند و داخل قطارها نيز بين واگن بانوان و واگن عمومي، سازه هايي تعبيه شده كه امكان تردد وجود ندارد.

مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران همچنين با اشاره به اين موضوع كه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نيز در اين حوزه به صورت كامل انجام شده است، تاكيد كرد: تحقق اين مهم و آرامش و آسايش بانوان محترم مستلزم همكاری متقابل آقايان و بانوان در رعايت حقوق يكديگر وهمكاری اين دو قشر با خدمتگزاران مردم در شركت بهره برداری مترو تهران است.

وي با بيان اينكه ورود آقايان به واگن هاي بانوان نقض حقوق شهروندي است با اشاره به مسئله حقوقي اين موضوع نيز گفت: طبق آئين نامه ها و مقررات عمومي شركت بهره برداري مترو تهران و حومه، حضور آقايان در واگن هاي بانوان ممنوع است و طبق ماده 619 قانون مجازات اسلامي چنانچه خانمي به اين موضوع اعتراض كند و اين اقدام فرد، ايجاد مزاحمت براي بانوان تلقي شود، جرم بوده و برخورد قضايي در دستور كارعوامل انتظامي مستقر در مترو قرار مي گيرد.

نايبی تاكيد كرد: شركت بهره برداری مترو تهران طرح حفظ حريم واگن‌های بانوان را با جديت و قاطعيت پيگيری و اجرا مي كند. 

مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه اجرای مطالبات به حق و خواسته های مسافران عزيز را جزو وظايف خدمتگذاران مردم در مترو تهران دانست و از آنها خواست با تدابير توام با حفظ حرمت مسافران برای ايجاد نظم و انضباط در خور شان شهروندان و مسافران عزيز اهتمام ويژه داشته باشند.

وی همچنين در پايان از مسافران عزيز خواست ضمن همكاری با عوامل اجرايی ايستگاه ها، شركت بهره برداری مترو تهران را برای انجام سفرهايی توام با آرامش و آسايش ياری كنند.  

برچسب ها: واگن ، مترو ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار