عضو حزب مردم‌سالاری گفت: اصلاح‌طلبان باید قبل از نفی کردن، تحمل شنیدن حرف‌های یکدیگر را داشته باشند و بر اساس واقعیات، امکانات، مردمی که داریم و حتی بر اساس قانون اساسی عمل نماییم؛ نباید برای خودمان یک فکری بکنیم و بعد با درهای بسته مواجه شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین"حسین قیومی" عضو حزب مردم‌سالاری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه زمان کنگره حزب مردم‌سالاری از 6 ماه قبل مشخص شده بود، اظهار داشت: اینکه همایش‌های جداگانه "شورای هماهنگی" و "حزب مردمی اصلاحات" منجر به تضعیف جریان اصلاح‌طلب می‌شود یا خیر نیازمند بررسی‌های میدانی دارد.

وی در ادامه افزود: "شورای هماهنگی" و "حزب مردمی اصلاحات" می‌توانستند همایش‌هایشان را زود‌تر یا دیرتر از همایش حزب مردم‌سالاری برگزار کنند.

قیومی درباره طرح "ائتلاف ملی" که توسط "مصطفی کواکبیان" دبیرکل حزب مردم‌سالاری مطرح شده بود، تصریح کرد: زمانی که آقای "کواکبیان" رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی بود، طرح "ائتلاف ملی" را در جبهه اصلاحات مطرح کرد و در آنجا روی این طرح چکش‌کاری صورت گرفت؛ اصل این طرح مورد قبول واقع شد اما شکل و شرایط آن تغییر پیدا کرد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با ذکر این مطلب که همه جریانات سیاسی باید منافع ملی را در نظر بگیرند، ابراز کرد: در همه جریان‌ها امیدواری برای رسیدن به وحدت وجود دارد؛ دو نفر که عینا یک حرف را بزنند که پیدا نمی‌شود؛ جریانات سیاسی باید توانایی انسجام مردم را داشته باشند.

قیومی در خصوص آسیب‌شناسی جریان اصلاحات و اینکه چه عواملی مانع وحدت اصلاح‌طلبان هستند، گفت: اصلاح‌طلبان باید قبل از نفی کردن، تحمل شنیدن حرف‌های یکدیگر را داشته باشند و بر اساس واقعیات، امکانات، مردمی که داریم و حتی بر اساس قانون اساسی عمل نمایند؛ نباید برای خودمان یک فکری بکنیم و بعد با درهای بسته مواجه شویم.

وی با بیان اینکه "تکامل جامعه" باید هدف همه جریان‌های سیاسی باشد، اظهار کرد: این چه لذتی دارد که سفره من رنگین باشد ولی سفره برادر من خالی؛ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید به سمتی حرکت کنند که مشکلات کشور حل شود.

قیومی با اشاره به اینکه امیدواریم وحدت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس بیشتر از انتخابات ریاست‌جمهوری 92 باشد، خاطر نشان کرد: حزب مردم‌سالاری تلاش دارد که خودش را با واقعیت‌ها تطبیق دهد و از یک سری خود‌خواهی‌ها بگذرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار