رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: اشتغال رفاه مردم دو امری است که اگر مورد توجه قرار نگیرد در سال‌های آینده شاهد افزایش بیکاران کشور هستیم.

یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به چهار وظیفه اصلی دولت که شامل سیاستگذاری، هدایت، نظارت و پشتیبانی است گفت: انتظار این است که دولت فقط در این چهار حوزه عمل کند که اگر این امر اجرایی شود آرزوی دیرینه اقتصاد کشور به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: همچنین دولت باید در شرح وظایف خود تجدید نظر کند و شرح وظایف و مسئولیتهای خود را مورد بازبینی و ارزیابی قرار دهد.

آل اسحاق تصریح کرد: پیشنهاد من این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اولین قدم وظایف دولت و ساختار آن را و این که نظام تدبیر آن چگونه باشد را مشخص کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نقاط قوت و ضعف دولت گفت: دولت تدبیر و امید توانست تورم را به ریل برگرداند و فضای لازم برای تحرکات جدید را فراهم نماید اما همچنان دو چالش اصلی وجود دارد که نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

به گفته آل اسحاق اشتغال و رفاه مردم او امری است که اگر مورد توجه قرار نگیرد در سالهای آینده شاهد افزایش بیکاران کشور هستیم و باید برای این منظور طرح جدیدی باید تدوین شود.

وی افزود: درست است که رشد اقتصادی افزایش یافته اما این امر مربوط به واحدهای بزرگ مثل خودروسازی است و صنایع متوسط و کوچک در آستانه ورشکستگی هستند این امر یک زنگ خطر است.

آل اسحاق گفت: به عنوان مثال قیمت خرید مسکن کاهش یافته ولی پیش از 40 درصد افراد جامعه اجاره نشین هستند وباید بیش از 60 تا 70 درصد درآمد خود را مصرف هزینه مسکن نمایند.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اصحاب سیاست و سیاستمداران باید سایه خود را از سر اقتصاد کشور بردارند و از این چالش به عنوان نقطه ضعف استفاده نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.