مدیر سیاسیگذاری هیجدهمین دوره مسابقات نوآوری دانش‌آموزی:

مدیریت هوشمند پیگیر مسابقات ناد‌کاپ‌ است

وثوقی، گفت: یک مدیریت هوشمند پیگیر مسابقات ناد‌کاپ است تا مؤسسات و پژوهشگاههای مختلف با این مسابقه آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،وثوقی، مدیر سیاستگذاری هیجدهمین دوره مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی(ناد‌کاپ) عصر امروز در نشست خبری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، طی سخنرانی گفت: حرکتی که در جامعه شروع شده مورد حمایت دانشگاه‌ها قرار گرفته و ما در این حرکت سهم کوچکی داریم. 

وی افزود: این حرکت روی‌آوردن به پژوهش به جای آموزش است تا موجب باربر شدن خلاقیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان شود. 

وثوقی، تصریح کرد: این مسابقه 17 سال است که برگزار می شود و هر ساله موجب خوشحالی خانواده‌ها و دانش‌آموزان است، چنانچه یک مدیریت هوشمند برای این مسابقه فعالیت‌ها را دنبال می کند تا مؤسسات و پژوهشگاه‌ها با آن آشنا شوند. 

وثوقی، خاطر نشان کرد: حرکتهای پی در پی امکان حرکت را به جوانان می دهد تا شکوفایی آنها را از مسئولان بینند و همین امر موجب بهبود وضعیت مسابقه هر ساله می شود. 


 دانش‌آموزان در 8 حوزه علمی می توانند شرکت کنند
هادی‌ اسماعیلی، دبیر اجرایی هیجدهمین دوره از مسابقات ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی شریف(ناد‌کاپ 18 شریف) طی سخنرانی گفت: متأسفانه در سیستم آموزشی رسمی فعلی دانش‌آموزان کشورمان مشکلاتی وجود دارد که عدم رفع این مشکلات زیانهایی جبران ناپذیری را به ویژه در فرآیند شناسایی توانمندیها در دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد. 

وی افزود: ناتوان بودن اغلب دانش‌آموزان در شناسایی توانمندیها و هدایت استعدادشان و به تبع آن علاقمند نبودن به پرورش مهارتهایشان در حوزه‌های تحصیلات تکمیلی و پرورش نیافتن خلاقیت‌هایشان در زمینه‌های انتخابی مهارتی باعث شده، تا اساس سیاستگذاریهای ناد‌کاپ را به رفع این مشکلات معطوف کنیم. 

اسماعیلی، تصریح کرد: پرورش اساتید کارآمد حامی تفکر واگرا، توجه به علایق متفاوت دانش‌آموزان، فرصت لذت بردن از کار عملی جهت پرورش خلاقیت، ایجاد تفکر، تحرک در فضای هوش‌های چندگانه و شناسایی توانمندیها و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان از جمله اهداف بنیادی ناد‌کاپ است. 

وی اظهار داشت: تقویت وجدان کاری انضباط اجتماعی و کارآفرینی، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان و گسترش و ترویج علوم نوین با محوریت مهارت و خلاقیت در فضای دانش‌آموزی از جمله اهداف توسعه‌ای ناد‌کاپ است. 

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان در 8 حوزه روباتیک، هوافضا، فناوری، نانوشیمی، سازه‌های پایدار، زیست‌شناسی، شیمی، نجوم واپلیکیشن شرکت می کنند، چنانچه ثبت نام از نیمه دی ماه 93 تا نیمه بهمن ماه 93 بوده و مسابقات در دو روز سی‌ام بهمن و اول اسفند 93 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.






انتهای پیام/
 
برچسب ها: مدیدیت ، هوشمند ، نادکاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار