رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

کارآفرینی مطالبه امروز جامعه از حوزه آموزش عالی است

هروی گفت: اگر چه ساماندهی آموزش عالی به علت افت‌ و خیزهای فراوان دچار وقفه شده بود اما مجددا و با جدیت بحث ساماندهی را آغاز کرده‌ایم و این راه باید به سوی ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم بیانجامد.

دکتر جواد‌ هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر چه طرح ساماندهی آموزش عالی با افت‌ و خیزهای فراوان همراه گشته است اما نمایندگان با جدیت و با نگاهی کاملاً منطقی و کارشناسی کار را مجدداً آغاز کرده و در تلاش برای ایجاد ساز و‌کارهای جدید از کلیت آموزش عالی کشوراند.

وی افزود:‌ این ساماندهی شامل تمام مراکز آموزشی اعم از دولتی و غیر دولتی می‌شود و هیچ استثنایی در این بین قائل نیست یعنی باید تمام مراکز آموزشی ضابطه‌مند شوند و به سوی ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم پیش روند.

وی با بیان اینکه این مسیر به علت توسعه کمی و تک بعدی در سال‌های اخیر آسان نخواهد بود خاطر نشان کرد: ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین‌ در سایر کشورها از سال‌ها قبل آغاز شده است چرا که دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز جامعه، ایجاد رشته، توسعه آموزش و فارغ‌التحصیل داشته باشند تا بتوانند باری از دوش مشکلات روز جامعه خود بردارند و ما در این ساماندهی نیز همین هدف را دنبال خواهیم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار