رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران:

رفتارهای سنتی بودجه نویسان کاهش اعتبارات پژوهشی را در بردارد

صدیق گفت: رفتارهای سنتی بودجه نویسان در برخی موارد کاهش اعتبارات پژوهشی را در بردارد.

صدیق، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر میزان بودجه پژوهشی امسال با این کاهش مورد تأیید نمایندگان مجلس قرار گیرد به طور قطع  مشکل جدی پژوهش کشور رخ می‌دهد و این در حالی است که این موارد در بیانات مقام معظم رهبری نیست.

وی افزود: البته همه باید تلاش کنیم که برای حل این مشکل راهکاری‌ موثر اندیشیده شد، چنانچه مقام معظم رهبری اشاره کردند که دانشگاهها کلید حیات این ملت است و اگر این موضوع بررسی نشود آیندگان از ما نخواهند گذشت.

صدیق، تصریح کرد: البته علت کاهش بودجه را می توان به خانواده پژوهش و فناوری ارتباط داد چرا که برنامه‌ای روشن برای امر پژوهش ندارند چنانچه هم‌اکنون در دانشگاه تهران و در دانشکده کارآفرینی برنامه‌ای مشخص برای امر پژوهش و اقتصاد‌ دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است و من مطمئنم در سال‌های بعد تحول جدی در خروجی دانشکده کارآفرین‌ شاهد هستیم.

وی به رفتارهای سنتی بودجه نویسان‌ اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل دوم کاهش بودجه پژوهش مربوط به رفتاهای‌ سنتی بودجه نویسان‌ ‌است چرای افزایش بودجه پژوهشی نیازمند رفتار شجاعانه‌ مدیران حوزه‌های برنامه‌ریزی کشور است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار