بر‌اساس بررسی‌ها عوامل غذایی به ویژه مصرف زیاد چربی و قند، موجب کاهش روز‌افزون توانایی‌های مغزی به ویژه اختلال عملکرد حافظه و یاد‌گیری شده است.

پژمان‌ جوانشیر متخصص اعصاب و روان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: عادات غذایی تأثیر مستقیمی بر روی عملکرد اعصاب و مغز دارند و متأسفانه درصد بالایی از افراد جامعه گرفتار الگوهای تغذیه‌ای ناسالم و غیر سازنده هستند.

وی تأکید کرد: براساس بررسی‌ها عوامل غذایی به ویژه مصرف زیاد چربی و قند، موجب کاهش روز‌افزون توانایی‌های مغزی به ویژه اختلال عملکرد حافظه و یاد‌گیری شده است.

جوانشیر‌، با اشاره به اینکه قند و شکر مصنوعی حافظه دراز مدت را دچار آسیب می‌کند، اظهار داشت: البته در صورتیکه مصرف این مواد قطع شود، بروز آسیب‌های عصبی و مغزی کاهش و حتی برطرف می‌شود.

وی‌یادآور شد: مصرف بالای غذاهای چرب نیز می تواند توان یادگیری و هوش انسان را دچار مشکل کرده و البته دراز مدت اثرات شدید‌تری بر جای خواهد گذاشت.

جوانشیر‌ خاطر نشان کرد: مصرف برخی از مواد که هیچ فایده غذایی ندارند، علاوه بر اینکه مستقیم بر روی بدن اثر منفی می‌گذارند، بلکه اثر مواد مغذی و مفید را نیز خنثی می‌کنند که از جمله این مواد غذایی غیر مفید می‌توان به افزودنی‌ها، رنگ دهنده و برخی از تنقلات اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار