31 اثر چاپ سنگی در مجموعه "هاید" در فرانسه در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آرت نت نیوز؛ 31 اثر چاپ سنگی در مجموعه "هاید" در فرانسه در معرض دید عموم قرار گرفت.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه تنوع بسیاری زیادی از طرح‌ها و تکنیک‌های به کار رفته شده در چاپ سنگی قرن نوزدهم را نشان می‌دهند.

این آثار شامل نمونه‌های رنگی و سیاه سفید چاپ سنگی است. بسیاری از هنرمندان فرانسوی مطرح حال حاضر علاقه‌مندی بسیاری به آزادی ابتکار در خلق آثار هنری به روش چاپ سنگی دارند.

واژه چاپ سنگی ترجمه واژه لیتوگرافی از زبان یونانی است که به معنای نوشتن بر روی سنگ است.

هنر فوق نخستین بار توسط "آلویس سنفلدر" اتریشی در سال1798 ابداع شد و از 1799 به عنوان روشی برای چاپ مورد استفاده قرار گرفت.

این هنر در اوایل قرن نوزدهم به عنوان روشی برای چاپ نوشته‌های بازرگانی و نیز چاپ نقاشی‌های هنرمندان برای خلق نسخه‌های محدودی از کار هنری‌شا‌ن مورد استفاده می‌گرفته است .

هنرمندان قرن نوزدهم با به کارگیری این هنر نمونه‌هایی از آثار خود را با قیمت مناسب برای طبقه‌ی متوسط جامعه تولید می‌کرده‌اند.

چاپ سنگی در مقایسه با هنرهایی همچون برش چوب و کنده کاری روی چوب که در قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم مورد استفاده بودند، امکان خلاقیت و ابتکار بیشتری به هنرمند می‌دهد.

نمایشگاه فوق از 10 ژانویه تا 15 مارس پذیرای علاقه‌مندان چاپ سنگی است.


انتهای پیام/رس    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار