زالی با بیان اینکه تجربه جهانی نشان می‌دهد هر چه عمق و پوشش بیمه‌ای بیشتر باشد در ارتقاء خدمات سلامت تاثیر دارد، اظهار داشت: یکی از مطالبات جامعه پزشکی در حوزه مسئولیت مدنی و حرفه ای بحث بازه زمانی پوشش بیمه‌ای است که باید استمرار خدمات آن سالانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در اولین همایش رابطین بیمه‌ای سازمان‌های نظام پزشکی سراسر کشور که امروز در مجمتع فرهنگی و آموزشی آدینه برگزار شد؛ با بیان اینکه جامعه پزشکی بیش از هر زمان دیگری نیازمند ملاحظات بیمه مسئولیت مدنی خاص است؛ گفت: در واقع ریسک خدمات سلامت ؛ پیچیدگی آنها؛ تنوع خدمات پزشکی و گرانتر شدن آن؛ تنوع فناوری‌های نوین؛ تغییر در سیمای بیماری‌ها و نوع تشخیص و درمان، خطرات مترتبه حرفه‌ای را افزایش می‌دهد، لذا در زمان فعلی بیش از گذشته باید امنیت خاطر جامعه پزشکی را فراهم کرده و اعتماد به نفس حرفه‌ای را دچار آسیب نکنیم.

 وی با اشاره به افزایش عمق پوشش بیمه‌ی در کشور گفت: باید در زمینه توسعه صنعت بیمه‌ای کشور، بویژه افزایش عمق پوشش بیمه‌ای؛ شاهد تحولات جدیدی در عرصه خدمات بخصوص تنوع بخشی در امر بیمه باشیم.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بسیاری از موارد که آحاد جامعه پزشکی به دادگاه فراخوانده می‌شوند، بحث گذاشتن سند و تعهدات خاص مطرح است که در مورد رانندگان قانون خاصی وجود دارد و بیمه شخص ثالث به نوعی مشابه قرار تامین عمل می‌کند.

وی افزود: به دنبال این هستیم با کمک قوه قضائیه و کمیسیون بهداشت و درمان به سمتی حرکت کنیم تا بیمه نامه مسئولیت مدنی نقش قرار تامین را داشته باشد که این کار حاصل کار مشترک با بیمه ایران است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با کمیسیون بهداشت و درمان داشتیم مشکلات بیمه‌ای پزشکان بصورت مبسوط بحث شد و بخشی از پیشنهادات بطور تفصیلی در قالب ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها داده شد و قرار است تا یک‌ماه آینده مجموعه نقطه نظرات به شکل منظم جمع آوری و به کمیسیون بهداشت و درمان برای بررسی ارسال شود.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.