محکومیت های جهانی اقدام موهن "شارلی ابدو" ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دولت کشور آفریقایی نیجر توزیع نشریه فکاهی شارلی ابدو را در این کشور ممنوع و انتشار کاریکاتور موهن را بر روی جلد نسخه جدید این نشریه به شدت محکوم کرد.

دولت نیجر در بیانیه ای که از رادیو و تلویزیون این کشور پخش شد گفت: دولت انتشار تصاویر موهن را در نسخه جدید نشریه شارلی ابدو به شدت محکوم می کند و آن را یک اقدام تحریک آمیز و زننده و کاملا غیر قابل پذیرش می داند به همین سبب به دستور رییس جمهور و دولت، انتشار و فروش این نشریه در سرتاسر کشور ممنوع است.

دولت نیجر در بیانیه خود افزود حضور رییس جمهور این کشور در مراسم پاریس ابدا به معنای حمایت از انحرافاتی که از معنای آزادی مطبوعات ناشی می شود نیست. 

دولت مغرب هم انتشار تصاویر موهن بر روی جلد نسخه جدید نشریه فکاهی فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد. "مصطفی الخلفی" سخنگوی دولت مغرب در یک کنفرانس خبری گفت : ما ضمن آنکه هر نوع حمله تروریستی را مذموم می دانیم، توهین به دین اسلام، نمادهای آن و بویژه پیامبر اسلام را هم به شدت محکوم می کنیم.

این مقام دولت مغرب افزود کشورش اجازه توزیع نشریات خارجی را که در آنها تصاویر موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) منتشر شده است نخواهد داد.

وی اگرچه به تعداد و نام نشریات خارجی که بر اساس قوانین مغرب نباید در این کشور توزیع شوند اشاره ای نکرد ولی گفته می شود تعداد زیادی روزنامه و مجله فرانسوی زبان از جمله لوموند و لیبراسیون که هر روز در کشور مغرب توزیع می شدند، پس از انتشار مجدد تصاویری که شارلی ابدو در شماره آخر خود آنها را منتشر کرده است، دیگر در کیوسک های روزنامه فروشی در این کشور دیده نمی شوند. 

وزارت امور خارجه قطر هم با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو و برخی از نشریات اروپایی تاکید کرد آزادی بیان به معنای اهانت و تحریک احساسات دیگران و بی حرمتی به اعتقادات و شخصیت های دینی آنها نیست . وزارت امور خارجه قطر تاکید کرده است اقداماتی از این دست که زیر پاگذاشتن ارزش های انسانی و اصول همزیستی مسالمت آمیز و میانه روی و احترام متقابل بین ملت هاست ، نه تنها به سود هیچ کس نیست بلکه می تواند نفرت و خشم را برانگیزد.

وزارت امور خارجه قطر از رسانه های گروهی اروپایی خواسته است به دیگران و اعتقادات آنها احترام گذارند و از تعصب و افراطی گری دوری کنند و ارزش ها و اصولی را که تمدن غرب براساس آن شکل گرفته است محترم شمارند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مجتبی
۱۰:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۳
مرگ بر فرانسه
آخرین اخبار