دادستان کل کشور با اشاره به اهانت اخیر صورت گرفته به ساحت مقدس پیامر اسلام (ص) گفت: هدف دنیای استکبار از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) حساسیت‌سنجی در جهان اسلام است تا دریابند که مسلمانان تا چه میزان نسبت به پیامبر خود حساسیت دارند.

هدف دنیای استکبار از اهانت به پیامبر اکرم (ص) حساسیت‌سنجی در جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در همایش مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور که صبح امروز شنبه 4 بهمن در سالن ایوان شمس برگزار شد، در قضیه امر به معروف و نهی از منکر هر چه شعاع و تجلیات بیشتر باشد طبیعتا این کار با برکت بیشتری همراه است و اخلاص در حرکت بسیار مهم بوده و به این کار قیمت و ارزش می‌دهد.
 
دادستان کل کشور گفت: موضوع شناسی تجمعات مردم بسیار مهم است و باید مشخص باشد و این تجمعاتی که در کشور برپا می‌شود نباید به آن کم نگاه کرد زیرا در یک تحلیل ساده مهمترین قدرت و امنیت ملی مردم متدین هستند.
 
وی در ادامه افزود: مهمترین مولفه اقتدار و امنیت ملی ما وجود مردم متدین و با بصیرت در صحنه هستند اما در کشورهای دیگر قدرت‌های اقتصادی، سیاسی و .... مولفه‌های قدرت حساب می‌شوند.
 
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آن چه که دشمن را متوقف کرده و آن را مرعوب کرده است قدرت مردم بوده و این تجمعات مردمی از جلوه‌های مولفه قدرت ملی ماست و این تجمعات نه فقط 22 بهمن و یا 15 خرداد است بلکه برگزاری تجمعات دعای ندبه، کمیل‌ها و تجمعات میلیونی دیگر نیز قدرت دینی و کشش به خدا را نشان می‌دهد که امروز از زمینه‌های موفقیت ماست که می‌توانیم اقدامات تبلیغی را در آن جهت انجام دهیم.
 
رئیسی گفت: این عرصه عرصه‌ای است که هر چه در آن کار شود تنها هزینه کردن نیست، بلکه منفعت است و بسیاری از حرکات در نظام در این بستر قرار می‌گیرد آنچه امروز داریم یک دسته بندی بسیار روشنی است که در یک سو انسان‌های با اراده قرار گرفتند که برای ارزش‌های دینی تلاش می‌کنند و یک راهبرد دینی نیز وجود دارد برای راه خدا.
 
دادستان کل کشور افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند جای جای عالم جای پای ایران وجود دارد و این از شعارهای انقلاب ما نیز بوده است اما جای پای استکباری آمریکا را نیز امروز در منطقه می‌توانیم ببینیم.

وی در ادامه رسالت مهم جریان تبلیغی را جهل‌زدایی و بیدارسازی ملت‌ها دانست و بیان داشت: امروز در حرکت تبلیغی، شما گرفتار یک جریان جاهلی از نوع مدرن هستید و ضرورت دارد که در این بیدارسازی و جهل‌زدایی از روش‌های تبلیغی نوین استفاده شود.
 
رئیسی اظهار داشت: جریان جاهلیت مدرن خود را در پوشش دانش، امپراطوری رسانه، قدرت مالی و قدرت هسته‌ای مجهز کرده است بنابراین ضرورت دارد که شما متولیان امر تبلیغات اسلامی در یک حرکت منسجم و مبتنی براصول، سراسر عالم را برای شناساندن حق مخاطب قرار دهید.
 
دادستان کل کشور عرصه تبلیغات اسلامی را نیازمند پشتوانه‌ای قوی دانست و با اشاره به سه مشخصه پشتوانگی از مبلغان اسلامی گفت: بهره‌مندی از جزمیت علمی، بهره‌مندی از عزم عملی و نگاه دقیق و دور اندیشانه سه مشخصه اصلی در پشتوانگی از مبلغان اسلامی است.
 
عضو مجلس خبرگان با اشاره به جلوه‌های مختلف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های مناسبتی تنها یکی از جلوه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و این شورا جلوه‌ها و وظایف دیگری از جمله شناسایی ظرفیت‌های تبلیغی نظام و اطلاع‌رسانی در جهت منافع نظام اسلامی را بر عهده دارد.  
 
وی اظهار داشت: ما تردیدی نداریم که امروز جریان استکبار با مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس مهمترین مانع برای حرکت استکباری خود را اسلام ناب و متعهد می‌داند.
 
رئیسی ادامه داد: اختلاف افکنی بین ملت‌ها و اقوام، راه‌اندازی گروه‌های تروریستی و اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) از راهکارهای مثلث استکبار برای غلبه بر اسلام ناب و متعهد است.
 
دادستان کل کشور با اشاره به اهانت اخیر صورت گرفته به ساحت مقدس پیامر اسلام (ص) گفت: هدف دنیای استکبار از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) حساسیت‌سنجی در جهان اسلام است تا دریابند که مسلمانان تا چه میزان نسبت به پیامبر خود حساسیت دارند.
 
عضو مجلس خبرگان در ادامه به پیام جامع رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی اشاره کرد و با قابل تبیین خواندن این پیام خاطر‌نشان کرد: پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی اگر نگوییم پراهمیت تر از پیام امام(ره) به گورباچف بود کم اهمیت‌تر از آن پیام هم نبود با این تفاوت که امام خمینی (ره) با پیام خود رئیس یک دولت را مخاطب قرار داد اما مقام معظم رهبری با پیام خود به جای دولتمردان اروپایی که اخلاقیات را زیرپا گذاشته‌اند، جوانان اروپایی را مورد خطاب قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار