هنرهای تجسمی در هفته گذشته با اتفاقات متفاوتی همچون بازگشایی سومین نمایشگاه عکاسی ایران و ... همراه بود.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ سومین نمایشگاه عکاسی ایران در هفته‌ای گذشته در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت. این نمایشگاه با همکاری 7 انجمن عکاسی از صنف‌های مختلف از جمله انجمن عکاسان تئاتر، عکاسان سینما ، عکاسان مطبوعات و ... برگزار شد و در مجموع 253 قطعه عکس از تمامی انجمن‌ها برگزیده شد و در گالری خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است.
 
 
در مراسم افتتامیه این نمایشگاه جهانی کتابی با عنوان "زمان سخت" شامل عکسایی از جنگ هرزگوین رونمایی شد؛ در کنار عکس‌های به نمایش گذاشته شده، عکس‌های دیده نشده از جنگ سوریه و نیز عکسه‌ای دیده نشده از انقلاب اسلامی نیز به نمایش گذاشته شده است.
 
 
تعدادی از عکس‌های کتاب زمان سخت توسط شهرداری، موزه همزمان تئاتر تهران، خانه هنرمندان ایران و تصویر سال خریداری شد و قرار است هزینه عکسهای خریداری شده به هنرمندان ارائه شود.
 
 
*جمع آوری نمایشگاه نوسنت گرایی
 
نمایشگاه نوسنت‌گرایی در موزه‌ هنرهای تئاتر تهران به پایان رسید و در اواخر هفته گذشته آثار از این نمایشگاه جمع آوری شد.
 
 
*رستاخیز چوپ در "نقش جهان"
 
در هفته‌ای که گذشت نمایشگاهی با عنوان "رستاخیز چوب" در مرکز پژوهشی نقش جهان برگزار شد که در این نمایشگاه تعدادی  کار از هنرمندی با عنوان مهران امیر اینالو به نمایش گذاشته شد.
 
رستاخیز چوب در برگیرنده مجموعه‌ای از هنر سنتی معرق به شیوه مسطح بود که چندان هم تازه و بدیع نیست.

* بی احترامی یک به اصطلاح استاد هنر به سرزمین مادری‌اش

نکته جالب علیرغم زیبایی تابلوها تاکید هنرمند بر این نکته بود که با نام استاد از وی یاد شود درحالیکه اساتید و هنرمندان بزرگی چون محمود فرشچیان که استادی‌شان بر هیچکس پوشیده نیست هیچگاه این موضوع را عنوان نمی‌کنند.
 
بنابراین گزارش؛ اینالو درحالیکه با فریادهای مکرر اعلام می‌کرد که استاد است، با لحنی غافلگیر کننده گفت: «به خاطر همین است که در این خراب شده نمانده‌ام»!!!
 
متاسفانه در کنار تمام بی حرمتی‌ها که به یکدیگر می‌کنیم کم کم برای بعضی از آدمها اهانت به سرزمین مادری و خاک ایران زمین به راحتی آب خوردن می‌شود درحالیکه برخی از هنرمندان باید بدانند که خلق اثر برای مردم هنردوست کشور ایران لیاقت می‌خواهد و این لیاقت نصیب هرکسی نمی‌شود.
 
 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.