نقشینه گفت: امروز با ورود سامانه بارشي به جنوب كشور در استان هاي واقع در جنوب بارندگي آغاز شده و به تدريج گستره بارش ها به شرق و سپس شمال شرق و مركز كشيده مي شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "شنبه 27 دی ماه 93" با ورود سامانه بارشي به جنوب كشور در استان هاي واقع در جنوب بارندگي آغاز شده و به تدريج گستره بارش ها به شرق و سپس شمال شرق و مركز كشيده مي شود.  

وی افزود: فردا بارش در مناطق ذكر شده تشديد شده، سپس روز دوشنبه اين سامانه به مناطق جنوب شرق گسترده مي شود وبتدريج اواخر وقت روز سه شنبه از مرزهاي شرقي كشورخارج مي شود و شدت بارش ها روز يكشنبه دراستان هاي كهگيلويه و بويراحمد، فارس، بوشهر و ارتفاعات جنوبي و مركزي زاگرس، و روز دوشنبه دربخش هايي از استان هاي كرمان، هرمزگان و سيستان وبلوچستان خواهد بود که سبب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها خواهد شد و بارش در مناطق سردسير به صورت برف است.  



کارشناس هواشناسی افزود: بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از وقوع سیل در مناطق فوق انجام گیرد همچنین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استانهای کهگیلویه وبویراحمد، کرمان و خراسان جنوبی احتمال لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود، بنابراین برای تردد در جاده های کوهستانی بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می شود.   

وی تصریح کرد: روزهاي يكشنبه تا سه شنبه خليج فارس مواج خواهد بود همچنين امروز با تقويت جريانهاي شمالي ضمن كاهش دما4 تا 9 درجه در سواحل درياي خزر بارش در اين مناطق به ويژه غرب سواحل تشديد مي شود، روز يكشنبه نيز بارش در سواحل خزر ادامه داشته و به تدريج روز دوشنبه بارش در سواحل قطع مي شود و فردا براي شمال شرق كاهش محسوس دما پيش بيني مي شود.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری گاهی ابری درپاره ای نقاط بارش پراکنده و فردا، نیمه ابری درپاره ای نقاط بارش پراکنده و وزش باد و روز دوشنبه، کمی ابری درپاره ای نقاط وزش باد پیش بینی می شود.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

6

4-

فارس

12

3

آذربایجان غربی

6

6-

قزوین

12

2-

اردبیل

4

4-

قم

12

0

اصفهان

14

0

کردستان

10

2-

البرز

13

2-

کرمان

20

1-

ایلام

9

2-

کرمانشاه

11

3-

بوشهر

21

14

کهکیلویه و بویراحمد

10

0

تهران

14

5

گلستان

10

2

چهارمحال و بختیاری

11

6-

گیلان

10

6

خراسان جنوبی

18

0

لرستان

13

2-

خراسان رضوی

12

1

مازندران

12

6

خراسان شمالی

11

3-

مرکزی

8

2-

خوزستان

18

10

هرمزگان

25

9

زنجان

6

3-

همدان

9

5-

سمنان

12

2

یزد

16

3

سیستان و بلوچستان

21

5

 

 

 

         
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، وزش باد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار