مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان این که تعداد واحدهای پرواربندی دام در کشور به 27 هزار واحد رسیده و ثبت شده است، گفت: اما در حال حاضر 40 درصد این واحدها به دلیل کاهش قیمت گوشت و افزایش هزینه‌ها خالی مانده و سوت پایان بقیه این واحدها به صدا درآمده است.

سعید سلطانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که هیچ صحبتی با اتحادیه در خصوص عرضه گوشت منجمد نشده است، اظهار داشت: در ماده قانون افزایش بهره‌وری، قانون به صراحت اعلام کرده اتخاذ هر تصمیمی بدون حضور نماینده تولیدکنندگان باطل است و تا کنون هیچ فردی با ما درباره عرضه گوشت منجمد صحبتی نکرده است.

وی با بیان این که قاچاق دام در سال جاری کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، تصریح کرد: با آزادسازی دام سبک و همچنین قیمت پایین گوشت ما شاهد کاهش این مسئله هستیم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با انتقاد از این که چرا گوشت باید هم چنان با کاهش قیمت عرضه شود، یادآور شد: پیشنهادات بسیاری از جمله خرید تضمینی از سوی دولت و سایر پیشنهادات داده شده ولی گوشت‌های تولیدی روی دست تولیدکنندگان مانده و با توجه به این که اتحادیه تلاش بسیاری برای بالا بردن وزن لاشه گوسفند به 20 درصد نموده ولی همچنان شاهد واردات و سایر مسایل دیگر هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاچاق ، دام ، پرواربندی ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار