یک بانوی کارآفرین در خصوص موفقیت در این زمینه گفت: هرکس استعدادهایی متناسب و ویژه با خود دارد و نمی‎توان اهداف افراد مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،قربانی با بیان این مطلب اظهارکرد: از آن جایی که بسیاری از خانواده‎ها با وجود مشکلاتی که دارند به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) مراجعه نکرده و با حداقل سرمایه به کارآفرینی روی می‎آورند، عدم حمایت مسئولان و بی‎توجهی آن‎ها، مشکلات پیش‌روی خانواده‎هایی با این وضعیت را دوچندان کرده و در نهایت منجر به بروز ناهنجاری می‌شود.

وی هم‎چنین افزود: به علاوه هر کس استعداد و توانایی مخصوص به خود را دارد و به عنوان مثال نمی‌‎توان تمام بانوان یک استان را به فعالیت در زمینه صنایع‌دستی تشویق کرد، چرا که در این صورت علاوه بر کاهش کیفیت محصول تولیدی، بازار فروش را با بی‌رونقی مواجه می‎کند.

قربانی با تاکید بر اینکه نبود اعتماد به نفس و نبود حمایت از زنان کارآفرین ریشه در مسائل فرهنگی دارد تصریح کرد: متاسفانه در برخی مناطق، هنجارها و باورهای سنتی عمدتاً به صورت مانعی در برابر اشتغال زنان ظاهر می‌شود و نگرش جامعه به اشتغال زنان، باورهای سنتی مبنی بر خانه‌داری به عنوان نخستین و مهم‎ترین وظایف زن و مرزبندی میان کار زن و مرد به نوعی موجب تضاد و فشارهای ناشی از آن می‌شود.

وی گفت: باید در نظر داشته باشیم که توسعه کارآفرینی زنان در شرایط امروز ایران یکی از بهترین راه‌حل‌های معضل بیکاری زنان و افزایش مشارکت اقتصادی در جامعه است.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.