از درب کارخانه که وارد می شوی بوی چرم به مشامت می رسد، بیشتر از زیبایی های مصنوعات متنوع چرم ، محیط کاملا زنانه این کارخانه موجب شعف و حتی تعجبت می شود ، کارخانه ای که نه تنها در بازارهای داخلی که دربازارهای خارجی نیز موفق بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،همه چیز در کارخانه مصنوعات چرم نگار شهر خلخال زنانه است، از مدیر تا کارگر و کارشناس این واحد تولیدی را زنان تشکیل می دهند، زنانی که با شکستن محدودیت ها نه تنها بازارهای داخلی را به تسخیر تولیدات چرمی خود درآورده اند که مرزهای کشور را درنوردیده و مصنوعات آنها زینت بخش بازارهای لوکس کشورهای دور و نزدیک است.

دو سال پیش بود که صاحب شرکت که سابقه کار 20 ساله در تهران را نیز دارد در موطن خود دست به سرمایه گذاری زد و با جمع کردن تعدادی از بانوان این شهرستان، این واحد تولیدی را در شهرک صنعتی خلخال بنا زد.

این واحد ابتدا محدود به کارگاهی کوچک و کم نور با تعدادی محدود از بانوانی بود که دست سازهایی چرمی تولید و روانه بازار می کردند. اما اینک پس از دو سال این واحد زنانه به کارگاه و کارخانه ای بزرگ تبدیل شده است.

اکنون کارکنان این کارخانه به 40 نفر افزایش یافته و دستان هنرمند این بانوان زیباترین و باکیفیت ترین مصنوعات چرمی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.

ˈپروا اروجعلی زادهˈ مسوول روابط عمومی کارخانه چرم نگار می گوید: هم اکنون دفاتر فروش این کارخانه در تهران دایر است و چند نمایندگی فعال نیز در مناطق مختلف کشور داریم ضمن اینکه پنج فروشگاه عرضه مستقیم تولیدات کارخانه نیز درتهران و کرج فعال است.

وی می افزاید : تولیدات این کارخانه با تلفیق چرم و مس صورت می گیرد و دست ساخته های نفیس زنان خلخالی زینت بخش بازارهای داخلی و خارجی می باشد.

او رمز و راز موفقیت این کارخانه را زنانه بودن آن دانسته و می گوید : بانوان خلخالی با ذوق و هنر مثال زدنی و با اراده ای محکم همه مشکلات را شکست داده و موفقیت این مجموعه تولیدی را به ارمغان آورده اند.

اروجعلی زاده می افزاید : صنایع دستی بانوان خلخالی علاوه بر داشتن مشتریان فراوان در داخل کشور توانسته نگاه های بسیاری نیز در کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، استرالیا ، افغانستان و کشورهای عربی را به خود جلب کند و مصنوعات چرمی ما هم اکنون زینت بخش بازارهای لوکس این کشورها نیز می باشد.

وی میزان تولید سالانه محصولات چرمی این کارخانه را 100 هزار قطعه انواع دست ساخته های ظریف و زیبا ذکر کرده و می گوید : کیف های زنانه ومردانه چرمی درابعاد مختلف، دفترچه تلفن چرمی، جاجواهری ، ست قران نفیس، ست قران وزیری، انواع قاب های چرمی ولوازم چرمی روز از جمله تولیدات دستی دراین کارخانه زنانه می باشد.

به گفته وی ، اغلب زنان این واحد تولیدی دارای تحصیلات هنری و دانشگاهی می باشند و این ویژگی به موفقیت آن افزوده است.

یک بانوی شاغل در این واحد تولیدی به ایرنا می گوید : محیط کاملا زنانه اینجا نه تنها مانع کار و تلاش نیست بلکه موجب خلق آرامشی خاص شده و انگیزه تلاش و کوشش را در آن را افزایش می دهد.

فرشته عبدی مشاور فرماندار خلخال که روزسه شنبه به همراه اعضای کمیته بانوان ودانش آموزان دختر خلخال ازاین کارخانه بازدید کردند،می گوید: هم اکنون 370 نوع کالای چرمی در این واحد تولیدی با کیفیت ممتاز تولید و به بازار عرضه می گردد.

به گفته وی ، بازار خوبی برای تولیدات محصولات چرمی این کارخانه در خارج از کشور از جمله ارمنستان وجمهوری آذربایجان وجود دارد و دولت از این واحد تولیدی حمایت کرده و در حد امکان آن را در ورود به دیگر بازارهای خارجی تشویق و یاری می دهد.

او موفقیت این واحد تولیدی را نمونه ای از اراده و استعداد زن ایرانی بویژه در منطقه خلخال ذکر کرده و افزود: دانش آموزانی که امروز به بازدید از این کارخانه آمده اند باید با الگوگیری از زنان موفق نگاهی بلند به آینده خود و کشورشان داشته باشند.

/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.