زنجان؛

نظام بندی چرای دام در 150 هکتار از مراتع استان

هم اکنون در بیش از 150 هزار هکتار پروژه های ساماندهی چرای دام در سامانه های عرفی استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه بیشتر اجرای این عملیات در مراتع ییلاقی است، درباره اجرای طرح های مرتعداری گفت: هم اکنون نزدیک به 2 هزار هکتار مرتع در روستاهای گل تپه، حسین آباد قارقالو و علی بلاغی شهرستان ابهر و 2380 هکتار در روستای قلعه جوق سادات شهرستان ماهنشان تحت پوشش بیمه است.

گنج خانلو، افزود: علاوه بر نیروهای فعال در خصوص اجرای این پروژه در ادارات تابعه شهرستان ها از 10 نفر نیروهای قراردادی نیز استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی مشارکت مردم ضروری است، ادامه داد: جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی با همکاری زنان روستایی برای مشارکت مردم و توانمند سازی جوامع محلی روستایی در روستاهای قزل تپه و حاجی کندی شهرستان زنجان با استفاده از گونه های اروشیا،کوخیا بوته ها و نهال­های تولید شده10 هزار اصله کاشته شده است.

وی کاشت گونه ها در روستاهای قزل تپه و ایده لو در20 هکتار مرتع را یادآور شد و افزود: اعتبار تخصیص یافته در طرح استانی بهبود و اصلاح مراتع کشور نزدیک به 134 میلیون تومان است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: نظام بندی ، چرا ، دام ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.