با هدف الگوسازي طرح توانمندسازي جوامع محلي در حوزه آبخيز قزل تپه زنجان از سوی منابع طبیعی استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛رئیس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام این خبر گفت: در گام اول با مشاركت روستائيان و بهره برداران 50هكتار از عرصه­ هاي ملي اين حوضه زير كشت گونه درختي پسته قرار گرفته تا ضمن توسعه فضاي سبز و رسيدن به اهداف مورد نظر منابع طبيعي استان، شرایط برای درآمدزایی روستاییان فراهم شود.

گل محمدی افزود:در سال گذشته با هدف اجرايي كردن شعار« با مردم، براي مردم» كلاس هاي ترويجي براي بهره­برداران و آموزشي كاركنان برگزار شد که2495 نفر از بهره­برداران آموزش هاي لازم در خصوص حفاظت و بهره برداري از منابع طبيعي را به مدت14970 ساعت گذراندند.

وی با بیان اینکه كاركنان اين اداره كل در راستاي افزايش دانش خود در خصوص علم روز منابع طبيعي آموزش هايي را در مراكز مختلف آموزشي گذرانده اند، ادامه داد: در اين خصوص نيز تعداد 46 دوره آموزشي براي990 نفر به مدت 5940 ساعت برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد :در سال گذشته براي بهره برداري از پتانسيل روحانيت و علوم ديني در امر حفاظت و بهره برداري منابع طبيعي اقدام به عقد قرارداد با 16 نفر از روحانيان علاقه مند به منابع طبيعي براي تبيين اصول اعتقادي و ديني در خصوص منابع طبيعي کرده است.

انتهای پیام/س




برچسب ها: طرح ، توانمند سازی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.