نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه نوار غزه فقط از طرف صهیونیست‌ها در محاصره نیست و از طرف کشورهای عربی به شکل شدیدتری صورت می‌گیرد گفت: اگر بخواهیم غزه همچنان سمبلی برای مقاومت باشد، باید ازتمام پتانسیل‌ها برای این منطقه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی در رابطه با مقاومت غزه اظهار داشت: غزه سمبل مقاومت است و بالفعل و بالقوه هم اینگونه است، البته طی ۷ سال گذشته شاهد۳ جنگ بزرگ و ده‌ها درگیری بودیم.  
 
ابوشریف در ادامه افزود: در دوره انتفاضه اول در سال ۱۹۸۷ که حدود ۲۸ سال پیش بود و ۷ سال به طول انجامید و همچنین در انتفاضه دوم مسجد الاقصی که ۵ سال به طول کشید و همچنین به دهه ۷۰ نگاه کنیم، متوجه می‌شویم سالیان دراز است که مردم غزه در حال مبارزه با صهیونیسم هستند.  
 
وی گفت: غزه مساحت کوچکی دارد که یک سوم مساحت تهران است و بلند‌ترین تپه نوار غزه بیش از ۸۰ متر نیست، البته از تمامی جهات در محاصره است و بیش از ۴ جهت در محاصره هستند.  
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی افزود: زمانی که اشغالگران از محدوده غزه خارج شدند، دستگاه‌های شنود آن‌ها در این مناطق وجود داشت.  
ابوشریف تاکید کرد: نوار غزه سمبلی برای مقاومت کسانی است که امکاناتی نسبت به کسانی که تمام امکانات را دارند، اختیار ندارند.  
 
وی با توجه به‌ آیه قرآنی که تعداد کمی از مردم در مقابل تعداد زیادی به پیروزی می‌رسند، گفت: نوار غزه نسبت به آن تعداد کمی که در قرآن آمده خیلی کمتر است.  
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه نوار غزه در سال ۲۰۰۷ تحت شدید‌ترین محاصره قرار داشت بیان کرد: متاسفانه محاصره فقط از طرف صهیونیست‌ها نیست و از طرف کشورهای عربی به شکل شدیدتری صورت می‌گیرد.  
 
ابوشریف تصریح کرد: عرب‌ها نمی‌خواهند چنین سمبلی برای مقاومت وجود داشته باشد و می‌خواهند این نماد را مسموم سازند و نیز برای از بین بردن مسئله فلسطین از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند و مسئله فلسطین به امری آزاردهنده برای آن‌ها تبدیل شده است.  
 
وی با بیان اینکه بی‌تردید مردم غزه بشر هستند و نیازهای انسانی آن‌ها باید پاسخ داده شود، گفت: اگر بخواهیم غزه همچنان سمبلی برای مقاومت باشد، باید از تمام پتانسیل‌ها برای این منطقه استفاده کرد.  
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: امروز نوار غزه دچار باج گیری شده است و باید مقاومت و یا بازسازی را برگزیند.  
 
ابوشریف گفت: در نوار غزه ۲۰هزار واحد مسکونی در این منطقه به طول کامل ویران شده و ۴۰ هزار واحد مسکونی به شکل جزئی تخریب شده است.  
 
وی در ادامه افزود: تاکنون هیچ گونه بازسازی صورت نگرفته، البته به نظر من مهم‌ترین موضوع در برخورداری این کنفرانس و موارد مشابه آن
پشتیبانی از مردم این منطقه است. 

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تأکید بر اینکه نباید مسئله فلسطین را در نوار غزه خلاصه کرد افزود: در کرانه باختری توطئه اصلی ساماندهی می‌شود و به طور خلاصه کرانه باختری به اجزای کوچکتری تقسیم شده و مناطق صهیونیست به طرزی رشد یافته‌اند که کرانه باختری را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند.  
 
ابوشریف در پایان گفت: نوار غزه سنبلی برای مقاومت فلسطین در کرانه باختری، قدس، مناطق 1948 و فلسطینیان خارج و آواره است. 

انتهای پیام/
 
برچسب ها: جنبش ، جهاد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار