معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تدوین و برنامه‌ریزی بازده اقتصادی موقوفات کشور در اقتصاد مقاومتی و پیش بینی برنامه 6 ساله در تحول اقتصادی و درآمد زایی موقوفات کشور از اهداف و طرح‌های پیشرو اوقاف و امور خیریه کشور است.

عباسعلی جعفری معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نظام اقتصادی وقف بر اساس سیاست‌هاسی اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: اقتصاد وقف  در اقتصاد کلان ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که در 4 محور اصلی پیش بینی شده است.
 
وی ادامه داد: مردم محوری، ارتقای بهره وری بر اساس درون زایی و درون پایه بودن اقتصاد، برون گرایی و تعاملات ملی و فراملی اقتصادی، دانش بنیان بودن اقتصاد از محور‌های اصلی اقتصاد وقف بر پایه اقتصاد مقاومتی است.
 
جعفری تصریح کرد: احداث کارشناسی به صورت تفصیلی بر اساس مقاومتی سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان اقتصاد وقف و احیای این دستاورد‌ها در تحول اقتصادی بر مبنای نظام جامع اقتصادی وقف تدوین و برنامه ریزی شده است.
 
وی عنوان کرد: به تناسب کار مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با عملکرد اقتصادی و اجتماعی موقوفات باید از محل درآمد‌های اجرای نیت واقفان در کاربری‌های مختلف رقبات از جمله مسکونی، تجاری و کشاورزی و موقوفاتی که در چرخه‌ی استیجاری واقع هستند احیا و درآمدزا شوند.
 
جعفری تأکید کرد: با انجام تحول اقتصادی، تدوین، برنامه‌ریزی و رشد بازده اقتصادی موقوفات کشور به صورت جهشی بتوانیم خدمات رسانی بیشتر به مردم به منظور رفع محرومیت، فقرزدایی، اشتغالزایی و کار‌آفرینی بهتر داشته باشیم.
 
وی در پایان گفت: با توجه به پایان برنامه 5 ساله نخست توسعه اقتصادی وقف، برنامه 6 ساله با تمدید در سال 94 از سال 95 برای برنامه ریزی نهادها، دستگاه و وزارتخانه‌ها تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار