در پی برپایی تظاهرات مخالفان دولت نیجر در نیامی، بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس درگیری به وقوع پیوست و 90 معترض دستگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی برپایی تظاهرات مخالفان دولت نیجر در نیامی، 90 تظاهرکننده روز یکشنبه دستگیر شدند.

این تظاهرات به درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس منجر شد.


فرماندار نیامی در شبکه تلویزیونی دولتی «تله ساحل» اعلام کرد در درگیری‌های روز یکشنبه که خوشبختانه هیچ زخمی یا کشته‌ای در پی نداشت، ۹۰ تظاهرکننده دستگیر شدند. 

نماینده جنبش دموکراتیک نیجر (مودن)، حزب حمه امادو، رئیس پیشین پارلمان این کشور گفت در این درگیری‌ها ۹۱ تن بازداشت شدند که حدود ۱۵ تن از آن‌ها زن بودند. رئیس پیشین پارلمان نیجر که به دست داشتن در قاچاق بین المللی کودکان متهم است، به فرانسه فرار کرده است. 

بنا بر اعلام رادیو و تلویزیون محلی، بسیاری از چهره‌های مخالفان بازداشت شده‌اند. 

این منبع افزود اوسینی سالاتو، سخنگوی مخالفان بامداد یکشنبه، یعنی پیش از برگزاری تظاهرات، در خانه‌اش بازداشت شد. 

جنبش ملی برای جامعه توسعه یافته، اصلیترین حزب مخالفان این بازداشت‌ها را تأیید کرد. 

پلیس نیجر روز یکشنبه برای متفرق کردن مخالفان که به رغم ممنوعیت برگزاری تظاهرات، در نیامی تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد. یک روز پیش از آن، در تظاهرات در اعتراض به نشریه شارلی ابدو پنج تن در پایتخت کشته شدند. 

سینی عمرو، رئیس جنبش ملی برای جامعه توسعه یافته و رهبر مخالفان در شبکه تلویزیونی خصوصی «تِنِره» گفت: «راهپیمایی ما مسالمت آمیز بود و درخواست خود را برای برگزاری آن ارائه کرده بودیم.» 

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط احتمالی بین این تظاهرات و تظاهرات بر ضد شارلی ابدو، گفت این دو مسئله کاملا متفاوت است که هیچ ارتباطی با هم ندارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازداشت ، معترض ، مخالف ، دولت ، نیجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار