استاد حوزه و دانشگاه اقدامات اخیر نشریه فرانسوی و توهین‌های زنجیره‌ای به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را اقدامی تنفرآمیز خواند و گفت: این کشورها مانند سگ قلاده به گردن، مهار خود را به دست آمریکا سپرده‌اند و آشکارا برای این دولت استکباری نوکری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، تجمع اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشجویان و اقشار مختلف مردم در اعتراض به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو نسبت به پیامبر اکرم(ص) عصر امروز دوشنبه(29دی ماه) در مقابل سفارت فرانسه واقع در خیابان نوفل لو شاتو تهران برگزار شد.

** حاضرین در این تجمع با در دست داشتن پلاکارد، پوستر و دست نوشته انزجار خود را از اقدام توهین آمیز این نشریه فرانسوی اعلام کردند.

** مردم با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، لبیک یا محمد(ص)، مرگ بر انگلیس، لبیک یا حسین، یا حجة ابن الحسن، از حمایت‌های دولت‌های غربی از اقدام نشریه شارلی ابدو انتقاد و خواستار اخراج حامیان تروریست از کشور شدند.  
 
**
این تجمع به دلیل برگزاری پرشور از ابتدا تا انتهای پل حافظ ادامه دارد.

** فریاد مرگ بر دولت فاشیسم فرانسه و لبیک یا رسول‌الله(ص) و  شعارهای سفارت فرانسه تعطیل باید گردد، وزارت‌خارجه اقدام انقلابی، شارلی-داعش پیوندتان مبارک از سوی مردم و دانشجویان مقابل سفارت فرانسه طنین‌انداز شد.

**
در این تجمع اعتراضی همچنین پلاکارت‌هایی با مضمون «پاپ آزادی بیان به معنی توهین به ادیان نیست» و همچنین تابلوی گل منقش به اسم حضرت محمد(ص) را با خود حمل کردند.

فرانسه، پشت پرده اقدامات تروریستی در نشریه شارلی ابدو/ اهانت به مقدسات دینی نقض حقوق بین‌المللی است

** «احمد توکلی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویان که در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو در مقابل سفارت فرانسه در کشورمان برگزار شد گفت: غرب مدعی است که مدافع حقوق بشر بوده و در همان حقوق بشر آمده که انسان‌ها در انتخاب عقیده‌ها آزاد بوده و باید به عقاید یکدیگر احترام گذاشت.
 
وی تصریح کرد: شما مدعی هستید که هرکسی حق دارد عقیده خود را داشته باشد و نمی‌‌توان به آن توهین کرد پس چگونه به عقاید مسلمانان توهین می‌کنید؟ که این یک تناقض آشکار در رفتار دولت فرانسه است.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای به داخل یک نشریه بریزند و در آنجا کشتاری انجام دهند ثمره اقدامات فرانسه است اظهارداشت: این حرکت به احتمال زیاد نقشه خود غربی‌ها بوده تا به این وسیله اسلام را بدنام جلوه دهند چرا که این کشور از همین تروریست‌ها در دیگر مناطق خاورمیانه حمایت کرده است. (متن کامل خبر اینجا)

توهین‌های زنجیره‌ای به مقدسات اسلامی نفرت انگیز است/ نوکری آشکار اهانت کنندگان به اسلام برای آمریکا
 
** حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد پناهیان» کارشناس معارف اسلامی در جمع شرکت  کنندگان در تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه اظهارداشت: در دین اسلام اصل جنگ با مستکبران بوده و صلح جز استثنائات است.

وی با اشاره به مذاکرات وزرای امورخارجه ایران و آمریکا در ژنو ادامه داد: ما شرمنده‌ایم که وزیر خارجه کشورمان در کوران فتنه‌های دشمن با وزیرخارجه آمریکا قدم می‌زند.(متن کامل خبر اینجا)

**
قرائت بیانیه پایانی

دانشجویان و مردم انقلابی در پایان تجمع اعتراضی علیه توهین برخی نشریات فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) بیانیه‌ای را قرائت کردند.(متن کامل خبر اینجا)

انتهای پیام/
برچسب ها: تجمع ، اعتراض ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۲:۰۴ ۳۰ دی ۱۳۹۳
درود بر ملت بیدار ایران اسلامی،دولت فرانسه هرچه سریعتر باید از مسلمانان عذر خواهی کنند و نوکری امریکا و اسراییل جعلی را نکنند،من شششششششششششششششششششششششارلی نیسسسسسسسسسسسسستم،یا محمد رسو الله.
آخرین اخبار